کد خبر: ۱۰۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 13
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیر كل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان در راستای ارتقای سطح بهداشت و امنیت در برابر حوادث برای نیروهای كار نسبت به تجهیز خانه های بهداشت و بهداشتكاران اقدام می كند.

 به گزارش شفا آنلاین، مهدی درخشان با اشاره به قانون مصوب 1366 در این خصوص افزود: بر پایه این قانون، وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، تعــاون، كار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی ملزم شدند برای راه اندازی خانه های بهداشت و تجهیز و آموزش آن اقدام كنند.
وی اظهار داشت: در این راستا ســازمان تامین اجتماعی به دلیل اهمیت موضوع و ایــن كه هر نوع مصدومیت یا ازكارافتادگی نیروهای كار تاثیــر مستقیمی بر مصارف این سازمان دارد، تلاش می كند در راستای عمل به این اصل كه 'پیشگیری بهتر از درمان است' اقدام به تجهیز خانه های بهداشت، آموزش بهداشتكاران و ارزیابی آنها كند.
مدیركل درمان مســتقیم سازمان تامین اجتماعی اشــاره ای نیز به حوادث 6 ماهه اول سال گذشــته كرد و گفت: بر پایه آمار هشت هزار و 980 مورد حادثه ناشی از كار ثبت شده است كه از این موارد 97 درصد به مردان اختصاص داشت و عامل ایجاد آن حوادث مربوط به بی احتیاطی كارگر با 65،5 درصد، ســقوط و لغزیدن و ضربه خوردگی 34 درصد بوده اســت كه این موارد قابل پیشگیری است.
وی افزود: همچنین، از این تعداد حوادث ثبت شده، 91،5 درصد بهبــود یافته اند، 2،9 درصد از كار افتاده كلی و پنج درصد هم غرامت نقص عضو دریافت كرده اند.
درخشان با اشاره به این كه 0،6درصد از حوادث ناشــی از كار منجر به فوت شده است، گفت: این موضوع هزینه های گزافی را به سازمان تامین اجتماعی و كشور وارد می كند.
وی بــا بیان ایــن كه طبق قانون كارگاههــای بیش از 50 نفــر تا 499 نفــر می توانند خانه بهداشت داشــته باشــند، هفت وظیفه برای طرح بر شمرد و گفــت: در این طرح تلاش می شــود درخانه های بهداشــت كارگری نســبت به ارائه مراقبتهای اولیه بهداشتی، ارتقای دانــش و ایجــاد رفتارهای مناســب بهداشــتی كارگران و خانواده هایشان، سالم سازی محیط كار از طریــق شناســایی، ارزیابی و كنتــرل عوامل زیان آور محیط كار و ارتقای سطح آگاهی بهداشتیاران كار اقدام به عمل آید.
مدیر كل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: همچنین پیشگیری از بروز حوادث و بیماریهای ناشی از كار، پایش سلامت كارگران و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه كار و تولید از دیگر اهداف قانون مذكور است.
درخشان از برگزاری همایش معرفی بهداشتكاران برتر كشور خبر داد و گفت: در راســتای تشــویق و ترغیب بهداشتكاران برای كمك به ارتقــای محیطهای كاری برابر با اســتانداردهای بهداشــتی و ایمنی كاری، سه نفر از بهداشــتكاران نمونه و موفق معرفی و تقدیر شدند.
وی با بیان این كه اولین همایش بهداشت كاران برتر در سال 93 به میزبانی سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، گفت: در آخرین روزهای سال گذشته نیز این همایش به میزبانی وزارت بهداشــت، درمان و آموزش پزشكی برگزار شد.
درخشان در خصوص محورهای انتخاب بهداشتكاران برتر گفت: وضعیت ثبت حوادث و ارجاع مصدومان به مراكز درمانی، چگونگی پایش سلامت كارگران شامل معاینات اختصاصی، دورهای قبل از استخدام و پیگیری نتایج معاینات، وضعیت ارجاع فوری مصدومان ناشی از كار، همچنین آموزش به كارگران از جمله محورهای مورد توجه برای برگزیده شدن بهداشتكاران برتر بوده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: