کد خبر: ۱۰۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 14
شفا آنلاین>اجتماعی> به تازگی در ایالات متحده آمریکا قانونی ارائه شده است که به واسطه آن در صورت وقوع تصادف، پلیس خواهد توانست تا با کمک دستگاهی خاص به سراغ بررسی تلفن همراه افراد رفته و دریابد که آیا در هنگام تصادف از تلفن همراه خود استفاده می کردند یا خیر.
به گزارش شفا آنلاین،مسلما دستگیری افرادی که در حین رانندگی با تلفن همراه خود کار می کنند برای پلیس دشوار به نظر می رسد اما با این حال قانون پیشنهادی جدیدی برای شهروندان نیویورک تدوین شده است که پیگیری پلیس را بسیار آسان تر می سازد. با استفاده از این لایحه پس از وقوع تصادف، پلیس می تواند با استفاده از دستگاهی به نام  تکستالایزر (textalyzer که ترکیبی از دو کلمه پیام متنی و تحلیل است) آخرین فعالیت های تلفن همراه رانندگان را بررسی کند.

در صورتی که مشخص شود که عامل تصادف استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی بوده است قطعا گواهینامه رانندگی فرد باطل خواهد شد.

به این ترتیب در صورتی که مشخص شود که عامل تصادف استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی بوده است قطعا گواهینامه رانندگی فرد باطل خواهد شد. بر اساس گزارش ها دقت این دستگاه بسیار بالا بوده و به راحتی می تواند دلیل تصادف را تشخیص دهد.

با این حال بحث جدیدی که در این زمینه مطرح شده است مبحث حریم خصوصی شهروندان است. اما پلیس خاطر نشان کرده است که این دستگاه به محتوای اصلی تلفن های همراه شهروندان دسترسی پیدا نخواهد کرد و تنها نحوه کاربری را مورد بررسی قرار خواهد داد. همچنین پلیس ها برای مشاهده گفتگوهای در حین رانندگی افراد نیازمند به دریافت حکم خاصی هستند.

اگر این لایحه تبدیل به قانون شود، می تواند شمار تصادفات ناشی از استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی را به حداقل برساند. با این حال هنوز سوالاتی در این زمینه مطرح است از جمله این که این فناوری دقیقا چگونه کار می کند؟آیا احتمال دارد که این دستگاه فعالیت های پس زمینه تلفن همراه (نظیر اعلانات یا آپلودها) را نیز به اشتباها به عنوان استفاده از تلفن همراه در نظر بگیرد؟ به این ترتیب استفاده از این فناوری امری بسیار حساس است و اگر مورد سواستفاده قرار گیرد ممکن است صدمات جبران ناپذیری را به شهروندان وارد سازد. engadge

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: