کد خبر: ۱۰۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 12
شفا آنلاین>طب سنتی> یک دستیار تخصصی طب سنتی و عضو گروه پوست و مو دانشکده طب سنتی تدابیر تغذیه رفع کهیر از منظر طب سنتی تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین،فاطمه اقبالیان بررسی تاثیر تغذیه بر اساس مبانی طب سنتی ایران در درمان بیماری کهیر اظهار داشت: کهیر از جمله بیماری‌های آلرژیک شایع با دوره‌های مکرر ابتلا است که کیفیت زندگی بیماران را در زمینه‌های مختلف به طور ویژه تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته وی بیماری کهیر که در طب سنتی به نام "شری" است, در بخش بثور کتب طب سنتی از نظر علائم و اسباب و بروز ناگهانی مشابهت زیادی با بیماری کهیر دارد.

این دستیار تخصصی طب سنتی و عضو گروه پوست و مو دانشکده طب سنتی ادامه داد: توصیه‌های تغذیه‌ای خوراکی و موضعی انواع بیماری شری در طب سنتی ایران همزمان با کاهش علائم، کاهش حرارت و خارش، به رفع علت بیماری، درمان سُدَدِ کبدی و سُدَدِ پوستی و دفع ماده بیماری زا، نیز توجه دارد.

اقبالیان افزود: استفاده از غذاهای با طبع سرد و تر از جمله کاهو، اسفناج، عدس، خرفه، سرکه، آب غوره و آب لیمو به صورت خوراکی برای کاهش حرارت, التهاب مفید است.

این دستیار تخصصی طب سنتی و عضو گروه پوست و مو دانشکده طب سنتی عنوان کرد: مصرف موضعی سرکه، گلاب و روغن گل سرخ برای باز کردن مسامات (منافذ) پوست مفید است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از سکنجبین برای تحلیل و تقطیع ماده بیماری‌زا کهیر از نوع بلغمی از توصیه‌های غذایی مناسب است و پس از نضج یا پختن ماده با مصرف آب میوه‌ها و سوپ‌های حاوی آلو و تمر هندی و ایجاد اسهال ماده بیماری زا بدن دفع خواهد شد.

برچسب ها: طب سنتی ، کهیر ، تغذیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: