کد خبر: ۱۰۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 13
متخصص زنان و زایمان درگفتگو باشفاآنلاین تشریح کرد:
شفاآنلاین :متخصص زنان وزایمان با بیان اینکه مهمترين دغدغه زنان باردار در ايران ترس از اضافه وزن است گفت: بيشتر خانم هاي باردار نگران هستند كه وزنشان خيلي بالا نرود و اندامشان به هم نخورد.
درصد كمي هم دغدغه فرزندشان را دارند اما بيشتر آنها نگران اندام خودشان هستند كه بعد از زايمان تغيير نكند.
دكتر محمد جعفر آل صفر درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد :به خانم هاي باردار توصيه می شود: قبل از 25 و بعد از 35 سالگي باردار نشوند. چرا كه بهترين سن براي بارداري همين است .

به گفته وی ،زنان باردار باید در زمان بارداري تغذيه مناسب داشته و از لبنيات تازه ، گوشت سفيد و قرمز، سبزيجات و تخم مرغ استفاده كنند. پياده روي هم فراموش نشود و حتما تحت نظر پزشك باشند و به محض بروز كوچكترين مشكلي به پزشك مراجعه كنند.

 وي حاملگي را عجيب ترين پديده خدادادي دانست و گفت: رحم زن در عرض 9 ماه دوران حامگلی پنج هزار برابر بزرگ میشود و تمام عروق ، قلب، ريه ، روده و مثانه را تحت تاثير قرار مي دهد. بنابراين خانم ها بايد خيلي در اين دوران مراقب خود باشند و غربالگري هاي سه ماهه اول و دوم را انجام دهند.

دكتر آل صفر بارداري در سن بالا را خطرآفرين دانست و گفت: بيماري هايي نظير فشار خون،‌ديابت و بيماري هاي ديگر در بارداري هاي سنين بالا مادر و جنين را تهديد مي كند و احتمال ابتلاي جنين به سندروم داون بسيار بيشتر خواهد بود . بنابراين نبايد ريسك بارداري در سنين بالاي 35 سال را فراموش كرد.

اين متخصص زنان وزایمان خاطرنشان کرد: در كشور ما خوشبختانه آمار درمان نازايي بالا رفته و تقريبا تمام روش هاي درمان نازايي در كشور ما انجام مي شود و نتيجه خوبي هم داده است.

به گفته دکتر آل صفر از هر 100 زوج ممكن است 15 زوج بعد از يك سال به علت نازايي به پزشك مراجعه كنند . كه از اين تعداد حدود 10 زوج قابل درمان هستند. اما 3 تا 5 زوج ديگر ممكن است قابل درمان نباشند.

وی بیان کرد :خوشبختانه در كشور ما دستگاه ها و روش هاي درمان ناباروري بسيار پيشرفته است.اما فقط از يك روش كه همان اهداي اسپرم است به لحاظ ممنوعيت شرعي استفاده نمي شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: