کد خبر: ۱۰۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 12
شفا آنلاین>سلامت> آیا مبتلایان به دیابت نوع2 که از داروهای حاوی اینکرتین استفاده می‌کنند، با خطر بیشتر نیاز به بستری بیمارستانی به‌دلیل نارسایی قلبی روبرو هستند؟ یک مطالعه بسیار وسیع که در 3 کشور آمریکا، انگلستان و کانادا ترتیب داده شده، نشان داده که این‌طور نیست.
به گزارش شفا آنلاین، مطالعه اخیر در نشریه پزشکی نیوانگلند به چاپ رسیده است. یک مطالعه قبلی، ارتباط میان نارسایی قلبی و داروهای حاوی اینکرتین شامل مهارکننده‌های 4-DPP گالووس، جالرا، ژانووا، نسینا، انگلیزا، تراژنتا و آنالوگ‌های 1-GLP بیدورئون، بیتا، ساکسندا، ترولیسیتی و ویکتوزا را بررسی کرده بود. البته نتایج حاصل قابل تعمیم نبودند. طبق این مقاله، این کلاس داروها برای 12 درصد از بیماران دیابتی تجویز می‌شوند. کریستین فیلیون، سرپرست تحقیق و اپیدمیولوژیست انستیتو لیدی داویس در یک بیمارستان عمومی در مونترال می‌گوید: «مطالعات بالینی به نفع ارتباط میان خطر نارسایی قلبی و مصرف این دارو بوده‌اند.»

       اما محققان، پرونده الکترونیکی بیش از 4/1 میلیون بیمار در 3 کشور را مورد مطالعه قرار دادند. نتایج نشان دادند که در این جمعیت، 29741 بیمار به‌دلیل نارسایی قلبی بستری شدند (یعنی 9 حادثه در هر هزار نفر در سال). مطالعه نشان داد که میزان موارد بستری به‌دلیل نارسایی قلبی با مصرف داروهای حاوی اینکرتین افزایش نمی‌یابد. جاکوب اودل، محقق دیگر این مطالعه می‌گوید: «در این تحلیل یافته‌های به دست آمده از بیماران دیابتی، مصرف داروهای حاوی اینکرتین در مقایسه با ترکیب داروهای ضددیابت رایج، با افزایش خطر بستری بیمارستانی به‌دلیل نارسایی قلبی همراه نیست.» این خبر اطمینان‌بخشی برای میلیون‌ها بیمار دیابتی است که در معرض خطر بیماری قلبی هستند و به کنترل قندخون نیز نیاز دارند.US.Pharmacist
سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: