کد خبر: ۱۰۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 11
در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان شد؛
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات پیش‌روی طرح تحول سلامت تاکید کرد: مطمئن باشید اجرای این طرح با قوت تا پایان دولت یازدهم ادامه خواهد داشت.
به گزارش شفاآنلاین : دکتر سید حسن هاشمی صبح دوشنبه در بیستمین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که در هتل المپیک تهران برگزار شد، اظهار داشت: حرف و حدیث در آینده پیرامون طرح تحول سلامت زیاد خواهد بود که دیگران می‌آیند و می‌گویند. ما هم یا غایب هستیم، یا ارزش پاسخ دادن ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در شروع به کار دولت یازدهم طرح تحول سلامت با بهره‌گیری از تجربیات قبلی و مدل‌هایی که در نقاط مختلف دنیا اجرا شده بود، تقدیم رئیس‌جمهوری و هیات وزیران شد، گفت: آن موقع قرار بود پرداخت یارانه نقدی ادامه پیدا نکند و به جای آن یارانه غیرنقدی در حوزه سلامت پرداخت شود.

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که ما را متهم می‌کنند یارانه جدید ایجاد کرده‌ایم، تاکید کرد: آنچه ما به عنوان یارانه غیرنقدی برای آحاد مردم تحت عنوان بیمه درمان در نظر گرفته بودیم برای ۴ تا ۵ میلیون نفر بود که می‌بایست بیمه شوند.

هاشمی ادامه داد: طراحی ما صرفا برای بستری در بیمارستان‌ها و چهار دهک اول جامعه بود، اما این طرح برای همه افراد که بیمه نشده بودند، گسترش پیدا کرد.

وی با اعلام اینکه ۵۵۰ میلیارد تومان با سرانه ۱۶ هزار تومان به ازای هر نفر پیش‌بینی شده بود، افزود: متاسفانه در اجرا افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند به ۱۱ میلیون نفر رسید با سرانه ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان.

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه این تعداد بیمه‌شدگان بود، افزود: آنچه مصوب شده بود ۵۵۰ میلیارد تومان بود و تا الان نیز ۷۰ میلیارد بابت بیمه سلامت به ما داده‌اند.

هاشمی با انتقاد از اینکه به ما اتهام زده‌اند پول طرح تحول سلامت را به پزشکان داده‌ایم، گفت: طراحی ما کاملا هدفمند بود، اما اجرای همزمان پرداخت یارانه نقدی و طرح تحول سلامت مشکلاتی را به لحاظ تامین منابع مالی به وجود آورد.

وی در عین حال از رضایتمندی مردم از اجرای طرح تحول سلامت خبر داد و گفت: ما قول داده‌ایم تا آخر دولت یازدهم اجرای این طرح ادامه پیدا کند.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه اکثریت از وضعیت سلامت راضی و خوشحال هستند، اظهار داشت: متاسفانه یک اقلیت، همیشه سر و صدا می‌کنند.

هاشمی با تاکید بر همراهی جامعه پزشکی در مسیر اجرای طرح تحول سلامت تصریح کرد: ما تصمیمات مهمی به ویژه برای کسانی که نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی داشتند گرفتیم.

وی در ادامه به موضوع تعرفه‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه تصمیم‌گیری می‌شود و ما پیشنهادات خود را در مورد تعرفه‌ها به رئیس‌جمهور و افراد موثر اقتصادی گفته‌ایم و امیدواریم تعرفه‌ها به نحوی مصوب شود که با قیمت تمام شده همخوانی داشته باشد.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه ۵ هزار میلیارد تومان در وضعیت فعلی کسری بودجه برای سال ۹۵ خواهیم داشت، تاکید کرد: امسال سال راحتی برای حوزه سلامت نخواهد بود و باید کمربندها را محکم ببندیم.

هاشمی با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: با اجرای طرح تحول سلامت، اقدام و عمل در حوزه سلامت آغاز شده است.

وی با اعلام اینکه امکان دارد یکی دو برنامه به حوزه درمان در طرح تحول سلامت اضافه شود، تاکید کرد: ما هرگز از بحث درمان نباید غافل شویم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: