کد خبر: ۱۰۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 10
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران از حضور رئیس کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی در بیست و هفتمین کنگره سراسری فیزیوتراپی ایران خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمدعلی محسنی بندپی افزود:برای اولین بار با تلاش های هیات مدیره و دعوت رسمی انجمن فیزیوتراپی ایران، دکتر' اما استوک ' رئیس کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی (WCPT ) در بیست و هفتمین کنگره فیزیوتراپی ایران حضور خواهد داشت.
وی اضافه کرد:از آنجا که کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی (WCPT ) یکی از چهار همکار مستقیم سازمان جهانی بهداشت فیزیوتراپی (WHO) است ، حضور وی در ایران می تواند فرصتی برای معرفی توانمندی های ایران در بخش سلامت به جهان باشد .
محسنی بند پی در ادامه با مهم خواندن سلامت فیزیکی شهروندان گفت: برای اینکه فرد بتواند زندگی سالم، مفید و مطلوبی را در سطح فعالیت اجتماعی و خانوادگی خود تجربه کند باید در بعد حرکتی کاملا دارای توانمندی های لازم باشد.
وی توضیح داد: فیزیوتراپی درمانی است که می تواند این توانمندی های حرکتی مطلوب را برای فرد حفظ و درمان کند و از بروز مشکلات حرکتی در آینده پیشگیری کند، از این رو شعار کنگره امسال را 'حرکت برای زندگی' انتخاب شده است.
رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت : با برنامه ریزی که برای این کنگره در نظر گرفته ایم ، حداقل 15 سخنران از کشورهای مختلف دنیا در این کنگره حضور خواهند داشت و همچنین اساتید برجسته ایرانی رشته فیزیوتراپی که ساکن در کشورهای مختلف هستند مانند آمریکا ، کانادا ، انگلیس ، استرالیا نیز حضور خواهند داشت.
محسنی بندپی عنوان کرد : با توجه به سیاست گذاری انجمن فیزیوتراپی ایران یکی از محورهای مهم کنگره امسال ، حمایت از تولید کنندگان داخلی تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی است تا با تقویت و تشویق این تولید کنندگان تجهیزات و وسایل فیزیوتراپی و توانبخشی را در داخل ایران تولید کنند و این مسئله در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و همچنین صحبتهای مقام معظم رهبری صورت می گیرد.
وی اظهار کرد:نمایشگاه تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی کنگره بیست و هفتم فیزیوتراپی درچهار سالن با حضور 80 تولید کننده داخلی و وارد کننده تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی برگزار می شود.
محسی بند پی افزود : از دیگر برنامه های این کنگره علمی تدارک حدود 25 کارگاه آموزشی است که اکثریت این کارگاه ها توسط سخنرانهای فیزیوتراپیست خارج از ایران ارائه می شوند و همچنین پانل های متعددی را پیش بینی کردیم تا شخصیت های برجسته ای از رشته های مختلف علمی در این همایش حضور داشته باشند .
بیست و هفتمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران که از 15 تا 17 اردیبهشت ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: