کد خبر: ۱۰۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 10
رئیس کل سازمان نظام پزشکی:
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: رشته دندانپزشکی پرخطر و پرمشقت است و به سختی کار قشر دندانپزشک توجه نمی شود.
به گزارش شفاآنلاین : علیرضا زالی شنبه شب در مراسم تجلیل از دندانپزشکان که در آستانه روز دندانپزشک - 22 فروردین ماه - برگزار شد، افزود: مشکلات جامعه دندانپزشکی کماکان باقی است و در سال های اخیر دندانپزشکان از مشکلات فراروی خودشان خسته شده اند، البته جوانان بیشتر در این زمینه مشکل دارند.
وی با بیان اینکه گلایه و مشکلات جامعه دندانپزشکی کم نیست، تصریح کرد: مهمترین و زبده ترین دانشجویان کشور وارد این رشته می شوند اما به خاطر مشکلاتی که وجود دارد گاهی اوقات بین نسل جوان دل مشغولی و نگرانی های مهمی وجود دارد.
زالی به مشکل تعرفه های پزشکی در حوزه دندانپزشکی نیز اشاره کرد و افزود: در دندانپزشکی هزینه اقلام و تجهیزات به عنوان بحث مهمی در زمینه تعرفه گذاری است و دندانپزشک در این زمینه هیچ نقشی ندارد.
وی اضافه کرد: در تعرفه گذاری خدمات دندانپزشکی اگر به مواد و تجهیزات توجه شود، ظلم به این قشر است و نباید به گونه ای باشد که دندانپزشکان دغدغه تعرفه های پزشکی را داشته باشند.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه تلخ کامی هایی در حوزه تعرفه های پزشکی وجود دارد، گفت: قیمت تمام شده خدمات، مورد توجه واقع نشده است که خوشبختانه به تازگی (اخیرا) وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه تلاش های جدی دارند که بتوانند مشکلات این قشر را حل کنند.
وی پرداخت مالیات های کلان را از زمره مشکلات جدی دندانپزشکان عنوان کرد و اظهار داشت: عدالت مالیاتی باید اجرایی شود چرا که دندانپزشکان بخاطر مالیات های سنگین گلایه مند هستند و همان روز اول فعالیت شان، نشان دار می شوند و نمی توانند از پرداخت مالیات فرار کنند.
زالی خاطرنشان کرد: بسیاری از روشهای غیرمتعارف و غیردرست ثروت اندوزی می کنند و از پرداخت مالیات فرار می کنند اما پزشکان در پرداخت مالیات از نظم خاصی برخوردار هستند، به همین منظور موجی از نگرانی و کدورت خاطر در جامعه پزشکی برای پرداخت مالیات وجود دارد.
زالی با بیان اینکه پیشرفت در حوزه دندانپزشکی مناسب است، خاطرنشان کرد: دندانپزشکان در قله های بلند علمی قرار دارند و در عرصه تکنیکی و مهارتی در این حوزه خوداتکا هستیم و روز به روز بر دانش این گروه پزشکی افزوده می شود.
وی گفت: جامعه پزشکی نیازمند ایجاد یک وجاهت وثیق و پایدار است و اگر امروز جامعه پزشکی کشور زیر فشار و جبر قرار بگیرند، حتما پاسخ این قشر متفاوت خواهد بود.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی افزود: انسجام صنفی دندانپزشکان، در صحنه بودن و وحدت آنها می تواند برای حل مشکلات این گروه پزشکی کارساز باشد.
در پایان این نشست از 11 دندانپزشک پیشکسوت و جوان به مناسبت روز دندانپزشک تجلیل شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: