کد خبر: ۱۰۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 10
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>پزشکان تازه‌کار (جونیور) در بیمارستان‌های انگلیس روز چهارشنبه ۶ آوریل (۱۸ فروردین) دست به اعتصاب زدند و به‌جز مراقبت‌های اورژانس همه فعالیت‌های خود را متوقف کردند.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید  این چهارمین باری است که این پزشکان در منازعه با دولت بر سر شرایط کاری دست به اعتصاب می‌زنند.

       بیش از ۵۰۰۰ عمل پزشکی و جراحی در نظام ملی بهداشتی (NHS) که دولت بریتانیا آن را اداره می‌کند به علت این اعتصاب ۴۸ ساعته که در ساعت ۷ صبح به وقت گرینویچ آغاز شد، عقب انداخته شده است.

       وزارت بهداشت بریتانیا این اعتصاب را به‌عنوان اقدامی «غیرمسئولانه و غیر مقتضی» محکوم کرد و یادآور شد که تقریباً ۲۵۰۰۰ عمل جراحی به علت اعتصاب‌هایی که از ژانویه امسال شروع شد، لغو شده‌اند.

       یوهان مالاوانا، رئیس کمیته پزشکان جزء در اتحادیه انجمن پزشکی بریتانیا (BMA) گفت، به خاطر این اختلال در خدمات بهداشتی «عمیقاً متاسف است»، اما «گزینه دیگری وجود نداشت.» او گفت، قراردادهای کاری جدید که از سوی دولت تحمیل‌شده است، «در درازمدت برای مراقبت بیماران خوب نیست» و از وزیران کابینه خواست به سر میز مذاکره بازگردند. انجمن پزشکی بریتانیا قصد دارد درصورتی‌که توافقی به دست نیاید، اعتصابی کامل را در روزهای ۲۶ و ۲۷ آوریل ترتیب دهد که در آن پزشکان جزء حتی انجام مراقبت‌های اورژانس را هم متوقف خواهند کرد.

       این اعتصاب شامل پزشکان به‌تازگی مجوزگرفته می‌شود که عمدتاً در دهه بیست زندگی هستند و در حال تعلیم دادن برای بدل شدن به پزشک متخصص یا پزشک عمومی خدمات رسان به اجتماعات هستند. دولت گفته است که قراردادهای جدید کاری از ماه اوت به اجرا درخواهند آمد تا به مذاکراتی تقریباً سه‌ساله درباره ارائه مراقبت‌های پزشکی در سراسر هفته شامل روزهای تعطیل پایان داده شود.

       دیوید کامرون، نخست‌وزیر دولت راست میانه وعده داده است که «NHS هفت‌روزه» ای را ایجاد کند که مراقبت‌های پزشکی در روزهای آخر هفته مشابه خدمات پزشکی ارائه‌شده در فاصله دوشنبه تا جمعه باشد.

       مقامات می‌گویند این قراردادهای جدید حقوق پایه پزشکان را افزایش خواهند داد و ساعت کار طولانی در روزها و شب‌ها را محدود خواهند کرد، انجمن پزشکی بریتانیا با این قراردادها مخالف است و مصافی قانونی بر ضد آنها را نیز آغاز کرده است.

       نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند که اکثریت مردم از خواسته‌های پزشکان حمایت می‌کنند و گروه حمایتی «انجمن بیماران» نیز حمایت خود را از این آخرین اعتصاب اعلام کرده است.

       این منازعه هنگامی بالا گرفته است که NHS که با پول مالیات‌دهندگان مراقبت‌های پزشکی رایگان را در نقطه عرضه فراهم می‌کند با چالش‌های مالی جدی روبرو است.

       گرچه این سرویس بهداشتی مشمول کاهش وسیع هزینه‌های دولتی نشده است، کارشناسان هشدار می‌دهند که اعتبارات تخصیص داده شده با افزایش تقاضا و بالا رفتن هزینه‌های درمانی هماهنگ نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار