کد خبر: ۱۰۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 07
شفا آنلاین>سلامت>يك شركت داروسازي با استفاده از فناوري چاپ سه بعدي، دارويي توليد كرد كه براي درمان بيماري صرع كاربرد دارد.
به گزارش شفا آنلاین،يكي از مزاياي بسيار مهم استفاده از چاپ سه بعدي در توليد دارو، انحلال سريع آن است. در اين روش توليد، داروها از طريق قرارگرفتن مواد اوليه به صورت لايه به لايه روي يكديگر، توليد مي شوند.
در مورد داروي Spritma، استفاده از اين شيوه، بلعيدن دارو را براي افراد مبتلا به ديسفاژي، تسهيل مي كند.
ديسفاژي كه مي تواند يكي از عوارض صرع باشد، عارضه اي است كه موجب دشواري بلعيدن غذا مي شود. در حالي كه داروهاي سه بعدي عملا و براحتي در دهان بيمار ذوب و به سادگي بلعيده مي شوند.
داروي ياد شده تاييديه سازمان غذا و داروي آمريكا را دريافت كرده و در اين كشور عرضه شده است.
بي ترديد، فناوري چاپ سه بعدي اين قابليت را دارد كه دنيا را متحول كند. اين فناوري در زمينه هاي مختلف از طراحي گرفته تا توليد و در حوزه هاي مختلف علوم از داروسازي گرفته تا صنايع الكترونيكي، آثار چشمگيري در فرآيندهاي ساخت بر جاي گذاشته و امكان توليد محصولاتي را فراهم كرده است كه پيش از اين با بهاي بسيار زياد توليد مي شد و در دسترس همگان نبود.
گزارش كامل اين تحقيقات در نشريه Science News منتشر شده است.
**صرع
به مجموعه‌اي از اختلالات عصبي مزمن پزشكي است كه با حمله صرعي مشخص مي‌شود. اين حملات ممكن است بسيار خفيف و تقريبا غير قابل شناسايي بوده يا برعكس طولاني مدت و با لرزش شديد همراه باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: