کد خبر: ۱۰۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 07
شفا آنلاین>سلامت>به تازگی پس از درمان صرع یک نوزاد با روغن شاهدانه، جدیدترین درمان صرع به کمک این روغن ارائه شد.
به گزارش شفا آنلاین، زن و شوهری در حال تلاش برای نجات دختر 2 ماهه خود بودند که عملکرد و نتایج دست یابی آنها به درمان در بیمارستان کلرادو تاریخ ساز شد. آمیلیا نونز نوزادی است که از بدو تولد از تشنج رنج می برد و پزشکان نمی توانستند علت آن را پیدا کند.

نیکول نونز گفت: فرزند او به یک فرم نادر از صرع مبتلا است که علت و درمان آن ناشناخته است. از دسامبر که متولد شده بود در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان نگهداری می شد. آمیلیا یک روز پس از تولد که او را به خانه بردیم تشنج کرد.

پزشکان در نیومکزیکو از درمان او قطع امید کردند به همین دلیل خانواده این کودک تصمیم گرفتند که فرزندشان را به بیمارستان کودکان کلرادو ببرند و برای دو ماه این کودک در این بیمارستان بستری بود.

ارنی پدر این نوزاد گفت: سخت ترین قسمت این دوران این بود که او به دور از دختر و همسر خود برای کار مجبور به بازگشت به محل زندگی خود بود در حالیکه همسر و فرزندش برای درمان باید در کلرادو باقی می ماندند.

 پزشکان برای درمان، انواع مختلفی از داروها را امتحان کردند و همزمان به دنبال داروی جدیدی برای درمان این نوع خاص صرع بودند. 

ارنی گفت: بسیاری از این داروها برای کبد نوزاد مضر است ما در تلاش بودیم تا درمانی را پیدا کنیم که برای سلامتی او مضر باشد.

نیکول در حالیکه در حال تحقیق برای درمان جدیدی بود به اطلاعاتی در خصوص درمان صرع با روغن شاهدانه در وب سایتی دست پیدا کرد که بارقه‌های امید را برای درمان این بیماری در دل این خانواده روشن کرد.

نیکول گفت: من سه هفته تلاش کردم تا بتوانم پزشکان را متقاعد کنم که از این روغن برای درمان فرزندم استفاده کنند. پس از آن من و تیم درمان بیماری‌های اعصاب کودکان مشغول به کار شدیم.
در ابتدا مقدار کمی از این روغن برای درمان به این کودک داده شد اما پس از مدتی پرستاران و پدر و مادر این نوزاد نتایج مثبتی را مشاهده کردند. بنابر اعلام سازمان بهداشت و پیشگیری آمریکا این کودک اولین نوزادی است که در بیمارستان به کمک روغن شاهدانه بهبود یافته است‌. درمان این نوزاد تا 4 ماه دیگر نیز ادامه یافت تا نتایج به صورت یک طرح مطالعاتی ارائه شود.

این نتایج دولت فدرال را متوجه اهمیت این دارو در درمان صرع نوزادان کرد.

پس از این نتیجه مثبت، مطالعات درمان صرع  به کمک روغن شاهدانه با 261 بیمار ادامه یافت و مشاهده شد که در 45 درصد بیماران شدت‌های تشنج کاهش یافته است و حدود 9 درصد از بیماران پس از سه ماه دیگر هیچ تشنجی نداشتند و  برخی کودکان پس از یکسال هیچ تشنجی نداشتند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: