کد خبر: ۱۰۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 03
شفا آنلاین>طب سنتی>استادیار دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد نقش سبک زندگی در پیشگیری از سرطان با رویکرد طب سنتی ایران را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین،مهدی یوسفی نقش سبک زندگی در پیشگیری از سرطان با رویکرد طب سنتی ایران, اظهار داشت: طب سنتی ایرانی درباره سرطان نقطه نظرات خاصی دارد.

به‌گفته وی درک اصول پیشگیری از سرطان ارتباط کاملی با سبک زندگی و پیامدهای ناشی از آن دارد. سبک زندگی در طب ایرانی در 6 محور دسته‌بندی می‌شود که عبارتند از: شرایط آب و هوایی، خواب و بیداری، حرکت و سکون، مسائل روحی و روانی، احتباس مواد و فرآیند دفع آن، تغذیه است.

این استادیار دانشکده طب سنتی و مکمل، دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کم‌تحرکی دفع مواد زائد بدن را با اختلال مواجه می‌سازد و ماندگاری طولانی‌مدت مواد زائد، منجر به احتباس و تغییر بیولوژیک آن خواهد شد.

یوسفی بیان کرد: بی‌نظمی در خواب و بیداری و عدم پیروی از ساعت بیولوژیک بدن می‌تواند فرآیند متابولیسم سلولی و دفع مواد زائد را مشکل‌دار کند.

وی اضافه کرد: اختلال در مکانیسم‌های دفعی مواد زائد از جمله یبوست، عدم دفع ترشحات، اختلال در تعریق، حتی حبس عواطف و احساسات و ... همگی از مصادیق احتباس به شمار می‌رود که در درازمدت می‌تواند به ساختار سلول آسیب وارد کند.

این استادیار دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشکلات روحی و روانی، افزایش تحریکات عصبی نیز زمینه‌ساز آسیب‌های سلولی‌اند. فرآیند‌های غیرمعمول در 6 حیطه فوق الذکر در بسیاری از موارد زمینه‌ساز تولید اخلاط سوخته از جمله صفرا و سودای احتراقی می‌شود.

یوسفی عنوان کرد: یکی از مصادیق اخلاط سوخته را می‌توان رادیکال‌های آزاد دانست. در کنار اصلاح سبک زندگی، بسیاری از داروهایی که دافع اخلاط سوخته هستند, بالقوه می‌توانند در پیشگیری و یا درمان سرطان مورد استفاده قرار گیرند که از آن جمله می‌توان به شاه‌تره, گاوزبان، تمر هندی، آلبالو، افتیمون و ماءالجبن (نوعی آب‌پنیر) اشاره کرد.

وی یادآور شد: آگاهی به اصول 6گانه سبک زندگی طب سنتی ایران الگوی مناسبی برای پیشگیری از سرطان است.

برچسب ها: سرطان ، طب سنتی ، تغذیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: