کد خبر: ۱۰۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 03
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت‌: تقبل پرداخت تعرفه داروخانه‌ها توسط سازمان‌های بيمه، تنها 5 تا 8 درصد هزينهیهای دارويی آنها را افزايش می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید علی فاطمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه  طبق بررسی‌هاي انجام شده تقبل پرداخت تعرفه داروخانه ها توسط سازمان‌های بيمه، بين 5 تا 8 درصد هزينه های دارويی آنها را افزايش می‌دهد؛ اظهار داشت‌: متقابلا با توجه به منافع و رضایتی که از بابت تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تعرفه خدمات داروسازان برای بیمارن ایجاد می‌شود، در مجموع به نفع سازمان‌های بيمه خواهد بود چون يكي از اهداف اين سازمان‌ها کاهش هزینه های پرداخت از جیب بیماران(Out-of-pocket expenses ) است.

وی با بیان اینکه در سال 93، حدود هفت هزار و 200 خدمت در كتاب" ارزش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت در جمهوری اسلامی ایران"  تعريف و به امضاء وزرای بهداشت و رفاه و رئيس سازمان نظام پزشكي رسيده است، افزود: این کتاب توسط هيات دولت تصويب و ابلاغ گرديد و در حال حاضر نیز نزديك به 90 درصد از اين خدمات مشمول بيمه است که متاسفانه در اين بين سه خدمت مربوط به داروسازان در داروخانه‌ها از جمله تعرفه مديريت خدمات دارويی، تعرفه ساخت داروهای تركيبی و تعرفه ارائه داروهای OTC (يا داروهای بی نياز از نسخه) تحت پوشش بيمه قرار نگرفت.

وی ادامه داد: با وجود اينكه تعرفه ارائه خدمات داروسازان در داروخانه ها در مقايسه با تعرفه ساير خدمات پزشكي بسيار ناچيز در نظر گرفته شده است (براي سه خدمت به ترتيب: 2000 ، 3000 و 200 تومان) اما عدم محاسبه آن در دفترچه بيمه بيماران و پرداخت جداگانه به صورت آزاد از جيب مراجعين به داروخانه‌ها، همواره نارضايتي آنها را به همراه داشته است به گونه‌اي كه هر از چندگاهی كليت موضوع تعرفه خدمات در داروخانه‌ها زير سوال مي رود.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران بیمه درمانی را یكی از انواع‌ پوشش‌های بيمه‌اي در همه كشورها‌ عنوان کرد و گفت‌: باتوجه‌ به‌ اينكه‌ انسان همواره‌ در معرض‌ خطر ابتلا به انواع بيماری‌ها قرار دارد‌، به ناچار برای معالجه،‌ مجبور به پرداخت هزينه‌های سنگين‌ پزشكی، دارو و اعمال‌ جراحی و نيز مخارج‌ بيمارستان‌ می‌شود.

وی اضافه کرد: در همين راستا و به‌ منظور كمك‌ به‌ مردم‌ در چنين‌ مواردی، سازمان‌های بيمه‌ متعهد به جبران‌ هزينه‌های درمانی و بيمارستانی بيمه‌ شدگان‌ ‌براساس‌ شرايط قرارداد و طبق فرانشيز توافق‌ شده‌ هستند‌.

فاطمی خاطرنشان کرد: بر اساس ‌ماده 10 قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور، تعهدات‌ سازمان‌های بيمه‌گر شامل پوشش خدمات پزشکی و دارو از جمله خدمات پزشکی اورژانس، عمومی و تخصصی (‌سرپایی و بستری) که انجام و ارائه‌ آن در نظام بیمه خدمات درمانی بر عهده سازمان های بیمه‌گر قرار می‌گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: