کد خبر: ۱۰۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 03
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درگفتگو باشفاآنلاین خبرداد:
شفاآنلاین :رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي گفت: متاسفانه در دوره جديد مجلس، تعداد پزشكان نماينده از دوره قبل كمتر است.

دکترحسينعلي شهرياري درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن اعلام اين مطلب گفت:در مجلس نهم حدود 45 پزشك در مجلس شوراي اسلامي حضورداشتند. اما در اين دوره فقط 25 نماينده پزشك داريم كه به نسبت قبل 20 نفر كمتر شده است.

دكتر شهرياري در ادامه گفت: كميسيون بهداشت و درمان مجلس 23 عضو دارد كه 6 نفر از نمايندگان از دوره قبل مانده اند و 17 نماينده جديد به اين كميسيون وارد خواهند شد.

وي درباره روند انتخاب رئيس كميسيون ها در مجلس گفت: به طور معمول روند كار به اين شكل است ، روزي كه كميسيون تشكيل مي شود افرادي كه براي رياست و ساير اركان ها تمايل دارند اعلام آمادگي كرده و كانديدا مي شوند. سپس نمايندگان به شكل مخفيانه راي می دهند و در پايان نتايج اعلام و رئيس و ساير اركان کمیسیون ها معرفي مي شوند.

دكتر شهرياري در پايان ابراز اميدواري كرد كه در مجلس دهم ، نمايندگان با بررسي مهمترين چالش هاي موجود در حوزه سلامت و به نتيجه رساندن طرح تحول نظام سلامت گام های موثرتری در اين راه بردارند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
1
0
از آنجاییکه تعداد پزشکان به نصف تقلیل یافته، این نشان از آن دارد که هر پزشک در کمیسیون های مربوطه ( برای نوشتن قانون ) باید دو برابر کار کند تا هم بتواند قوانین جدید و درست تصویب نمایند و هم جلوی تصویب قوانینی را بگیرند که به ضرر جامعه پزشکی است.
ناشناس
|
Romania
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
1
نماینده مجلس باید جلوی تصویب قوانینی را بگیرد که به ضرر مردم است مثل اینکه برای شما جا نیفتاده هنوز حاجیکلایی جان!
حاجیکلایی
|
United States
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
1
0
آقا/خانم ناشناس
با تشکر از انتقاد شایسته شما.
منظور بنده بصورت تخصصی بوده و در حالت کلی حرف شما بسیار درست است.با توجه به ارتباط تنگاتنگ مردم و پزشک، تصویب هر قانون نادرست به ضرر هر دو است.
بنده پزشکانی را می شناسم که به خاطر بیماران خود حتی از وقتی که باید در خدمت خانواده باشند می گذرند و این کار هر روز آنهاست و هیچ ادعایی هم ندارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: