کد خبر: ۱۰۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 03
شفا آنلاین>سلامت>یافته های یک تحقیق جدید نشان میدهد‌ که بازیکنان لیگ برتر فوتبال ملی آمریکا یا NFL در طول بازی های انجام شده در روزهای سرد بیشتر دچار مصدومیت های منجر به تکان مغزی و صدمات مچ پا می شوند.

به گزارش شفا آنلاین،به تازگی تیمی از محققان کانادایی به بررسی اطلاعات مرتبط با  پنج نمونه از شایع ترین آسیب ها که در طول دو فصل لیگ برتر فوتبال بین سال های 2012 و 2014 رخ داده است، اقدام کردند. یافته ها این پژوهشگران نشان می دهد هنگامی که درجه حرارت 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) یا سردتر بوده، در مقایسه با بازی های انجام شده در دمای 70 درجه فارنهایت (21 درجه سانتیگراد)، بازیکنان دو برابر بیشتر در خطر ضربه مغزی و 1.5 برابر بیشتر در خطر صدمات مچ پا بودند.

اولین گام در بهبود ایمنی بازیکنان و کاهش خطرات، شناسایی عوامل موثر بر آسیب دیدگی ها است. هنگامی که بتوانیم به این سوالات پاسخ دهیم، می توانیم از مواجهه بازیکنان با خطر جلوگیری کنیم.

 این پژوهشگران همچنین دریافتند که بازیکنان و ورزشکاران  هنگامی که در طول بازی ها بر روی چمن طبیعی به جای چمن مصنوعی بازی می کنند 1.36 بار بیشتر درمعرض مصدومیت شانه قرار دارند. دکتر دیوید لارنس سرپرست این تیم تحقیقاتی و  عضو هیئت پزشکی بیمارستان سنت مایکل تورنتو در رابطه با این موضوع گفت: اخیرا مباحث زیادی در مورد خطرات عمده آسیب دیدگی در NFL و به طور کلی ایمنی بازیکن، به ویژه در مورد ضربه مغزی مطرح شده است. وی در اطلاعیه خبری بیمارستان گفت: اولین گام در بهبود ایمنی بازیکنان و کاهش خطرات، شناسایی عوامل موثر بر آسیب دیدگی ها است. هنگامی که بتوانیم به این سوالات پاسخ دهیم، می توانیم از مواجهه بازیکنان با خطر جلوگیری کنیم.

لارنس در ادامه توضیحات خود گفت: تحقیقات محدودی با نگاه به عوامل خارجی خطر برای مصدومیت های در NFL وجود دارد. با فرض این موضوع که این مطالعات ، یکی از اولین تحقیقات انجام شده روی این موضوع است، ما فعلا فقط می توانیم درمورد علل مرتبط با صدمات خاص در روزهای بازی حدس بزنیم.

محققان معتقدند که به عنوان مثال، تجهیزات در دماهای سردتر ممکن است کارایی کمتری داشته باشند که منجر به افزایش نیروی ضربه می شود. گزارش صدمات در طول بازی سردتر به مراتب بیشتر است چرا که بازیکنان در هوای سردترمستعد و متمایل به تماس بیشتر با دیگر ورزشکاران هستند. همچنین ممکن است که در هوای گرمتر، بازیکنان نشانه های ضربه مغزی را با بیماری های ناشی از گرما اشتباه بگیرند.دکتر

لارنس در خاتمه توضیحات خود افزود:  یافته های ما به شواهد و دانش پیرامون این موضوع کمک می کند، اما برای اعلام قطعی این یافته ها به تحقیقات بیشتری نیاز است. اعمال و استفاده از این اطلاعات ممکن است در استراتژی های پیشگیرنده از آسیب های آینده در فوتبال و یا دیگر ورزش های حرفه ای مفید باشد و تاثیرات این عوامل به ظاهر کوچک خارجی را نمایان تر کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: