کد خبر: ۱۰۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۴ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 29
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >وزیر بهداشت گفت: در شرایط کنونی که ما در تحریم هستیم، ناگزیریم به استفاده از بالگردهایی که به صورت استیجاری در اختیار ما قرار می‌گیرند اما با شناسایی کاستی‌های موجود، درصدد تهیه آمبولانس‌های هوایی بهینه هستیم.
به گزارش شفاآنلاین، سید حسن هاشمی در حاشیه  مراسم تشییع جانباختگان حادثه سقوط بالگرد اورژانس در خصوص نوسازی ناوگان هوایی اظهار داشت: در شرایط کنونی که ما در تحریم هستیم، ناگزیریم به استفاده از بالگردهایی که به صورت استیجاری در اختیار ما قرار می‌گیرند، اما با باز شدن افق‌های جدید در روابط خارجی و توسعه ناوگان هوایی و نویدهایی که در این زمینه داده شده، با رفع تحریم‌ها، امیدواریم بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نوسازی ناوگان هوایی بپردازیم و با این اقدام، درجات خطر و ریسک پذیری را کاشه دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، چیزی به عنوان آمبولانس هوایی در کشور نداریم بیان کرد: در شرایط فعلی، بهترین گزینه استفاده از همین امکانات است که به کمک نیروهای مسلح در اختیار ما قرار دارد اما با شناسایی کاستی‌های موجود، درصدد تهیه آمبولانس‌های هوایی بهینه هستیم.

وزیر بهداشت با اشاره به پیگیری‌های  رییس جمهور در این زمینه، تاکید کرد: امیدواریم با بهبود شرایط، برای انتقال دانش فنی و فراهم آمدن شرایط بهتر نگهداری و استفاده بهینه از ناوگان هوایی، به شرایط مطلوب‌تری دست یابیم.

هاشمی با ابراز همدردی با خانواده های بازماندگان و همه کسانی که در این حادثه عزادار هستند، گفت: برای همه کسانی که در این حادثه، جان خود را از دست داده اند، آرزوی مغفرت و آمورزش دارم.

وی اظهار داشت: این عزیزان در شرایط سخت و حساسی که یکی از هموطنانمان نیاز به امداد داشت، جان خود را بر کف دست نهادند و با روح حماسی و شهادت طلبانه، خطر را پذیرفتند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به امدادرسانی پرداختند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: تلاش این عزیزان و ازخودگذشتگی و ایثارگری خانواده هایشان، نزد خداوند ماجور است و ما نیز از هیچ کوششی برای حمایت از خانواده ها و بازماندگان آنان، کوتاهی نمی‌کنیم.

وزیر بهداشت کار کردن در عرصه امداد و اورژانس و فوریت‌های پزشکی، را کاری دشوار همراه با خطر و حادثه دانست و ادامه داد: در ایام نوروز، امدادگران اورژانس در تمام نقاط کشور به صورت شبانه روزی برای کمک به آسیب دیدگان و هموطنانی که نیاز به امداد داشتند، تلاش کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: