کد خبر: ۱۰۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 25
شفا آنلاین>طب سنتی>مشاور بین الملل معاون طب سنتی وزارت بهداشت گفت: هیئتی از دانشکده طب سنتی ایران برای تدریس و معرفی طب سنتی ایران به اتریش سفر کردند.
به گزارش شفا آنلاین،امیر هومن کاظمی مشاور بین الملل معاون طب سنتی وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که چرا طب سنتی نتوانسته جایگاه خود را به درستی حفظ کند، گفت: من موافق نیستم که طب سنتی نتوانسته جایگاه خود را حفظ کند و در حال حاضر جایگاه خوبی دارد. زیرا وقتی می‌گوییم طب سنتی، منظورمان طب سنتی آکادمیک است. افرادی که به اسم عطاری و بدون مجوز فعالیت می‌کنند به طب سنتی ربطی ندارند.

کاظمی همچنین عنوان کرد:مدتی پیش هیئتی از دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای تدریس و معرفی طب سنتی به اتریش سفر کردند و امیدواریم از این طریق طب سنتی بتواند از پتانسیل‌هایش استفاده کرده و بین المللی و بلکه جهانی شوند.

وی افزود: در دنیا ظرفیت‌های بالایی برای طب سنتی وجود دارد. اکنون در کشورهای اروپایی طبی به نام طب سنتی اروپایی وجود دارد که همان طب سنتی ما و ابوعلی سینا است.

مشاور بین المللی معاون طب سنتی وزیر بهداشت با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر طب سنتی ایران اظهار کرد: با راه اندازی معاونت طب سنتی از  3 سال گذشته و ایجاد دانشکده‌های طب سنتی از 8 سال گذشته، طب سنتی ایران از نظر توسعه علمی به سطوح بسیار خوبی رسیده است. در کارگاه‌ها و نشست‌های سازمان بهداشت جهانی همواره ایران را از لحاظ رسیدن به ساختار مناسب و خوب مثال می زنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ساختار فعلی طب سنتی، دانشجوی این رشته باید پزشک و دارو ساز باشد. کلینیک‌های طب سنتی تحت نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی فرصت مغتنمی برای ارتقا این رشته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: