کد خبر: ۱۰۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 10
رئیس انجمن ارولوژی در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن ارولوژی،بیماری دیابت وفشار خون را ازعوامل اصلی شناخته شده، خطرناک و تخریب کننده کلیه ها دانست.
دکتر عباس بصیری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: عامل شناخته شده و خطرناک در تخریب کلیه ها بیماری دیابت است و آمارهای بین المللی و ایران حاکی از آن است که شایع ترین علت از بین رفتن کلیه ها دیابت است.
 
وی تأکید کرد: متاسفانه تعداد زیادی از مردم ما به مراحل ابتدایی دیابت یا فشارخون مبتلا هستند اما متوجه آن نیستند؛ افراد دچار علائم واضح دیابت مانند پرخوری، پر ادراری، پر نوشی، کاهش وزن و... به عنوان یکسری موارد مشخص هستند که بیمارپس از مواجه شدن با این عوارض به پزشک مراجعه می کند.

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار ادامه داد: حال آن که در مقابل تعداد زیادی از افراد نسبت به بیماری شان اطلاع نداشته و علائم مشخصی هم ندارند پس برای درمان خود اقدام نمی کنند. یا این که روش زندگی خود را اصلاح نمی کنند. در نتیجه امکان دارد به مراحلی برسند که به بیماری کلیوی غیرقابل برگشت مبتلا شوند.

وی بیان کرد: مشکلی که ما از نظر نظام پیشگیری با آن مواجه هستیم مربوط به افرادی است که بیماری نهفته دارند و باید مورد توجه قرار بگیرند.

بصیری افزود: افرادی که سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت؛ چاقی؛ اضافه وزن و کم تحرکی دارند و بیشتر غذاهای مصرفی آنها نشاسته دار و قندی است باید توجه کنند که در معرض ابتلا به مرض قند هستند.

این ارولوژیست اظهارکرد: فرد مبتلا به مرض قند حتی اگر برای درمان هم اقدام کند به این معنی نیست که از تمامی عوارض آن در امان است؛ بسیاری از بیماران با دارو قندشان را کنترل می کنند اما مشکلات قلبی، کلیوی، چشم و... دارند.بنابراین مهم ترین مسئله جلوگیری از ایجاد دیابت است که باتغذیه صحیح و ورزش مناسب و رعایت سایرفاکتورها قابل پیشگیری است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: