کد خبر: ۱۰۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 21
مدیرعامل انجمن دیابت ایران در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- مدیرعامل انجمن دیابت ایران گفت: در تعطیلات نوروز به دلیل تغییراتی که در زندگی افراد دیابتی ایجاد می شود آنها بی تردید باید یکسری مراقبت های لازم راانجام دهند.
Image result for ‫دکترنیکوسخن‬‎

دکتر امیرکامران نیکوسخن در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: در تعطیلات نوروز امکان دارد بیماران دیابتی دیرتر بخوابند و دیرتر از خواب بیدار شوند. که این رویه موجب ایجاد تغییراتی در زمان تزریق انسولین آنها می شود؛پس در چنین شرایطی پزشک باید در جریان نحوه تغییر استفاده از زمان انسولین قرار گیرد.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر در این قبیل تعطیلات، تغییراتی هم در نوع تغذیه بیماران دیابتی ایجاد می شود, در حالی که آنها باید رژیم غذایی همیشگی خود را رعایت و از مصرف شیرینی جات زودجذب خودداری کنند.

نیکوسخن تأکید کرد: در صورتی که این بیماران برای دید و بازدید می روند به جای استفاده از شیرینیجات، از آجیل و میوه ها استفاده کنند. اما باید آنها را جزء واحدهای نشاسته ای که در طول روز مصرف می کنند نیز به شمار آورند.

وی با اشاره به این که در تعطیلات نوروز امکان دارد در میزان فعالیت های بیماران دیابتی هم تغییراتی ایجاد شود، توصیه کرد: بنابراین بیماران دیابتی باید روزی نیم ساعت فعالی بدنی داشته باشند.

 وی همچنین افزود: با توجه به تمام این تغییرات که موجب  نوساناتی در قندخون افراد دیابتی می شود کنترل منظم قندخون توسط گلوکومتر از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی توصیه کرد: بیماران دیابتی که در ایام نوروز قصد مسافرت دارند همراه خود غذاهای زود جذب؛ انسولین اضافه و کارت شناسایی ابتلا به دیابت را همراه داشته باشند.

more...
به گفته مدیرعامل انجمن دیابت ایران، نگهداری انسولین مهم است و باید زیر دمای 25درجه نگهداشته شود؛ اکثر شهرهای کشورمان در تعطیلات عید نوروز زیر 25درجه است؛ بنابراین نگهداری در دمای اتاق مشکلی ندارد اما اگر دما بالای 25 تا 30 درجه است از کیف های حمل انسولین استفاده شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: