کد خبر: ۱۰۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 16
شفا آنلاین>اجتماعی>روانشناسی>داشتن ذهنی متمرکز و توانمندی کارکنان در این مورد خاص از مهمترین ابزار یک سیستم مدیریتی کار آمد خواهد بود که با استفاده از کلاسها یی همانند توانمند سازی افراد از نظر ذهنی و مدیریت استرس می توان به این هدف نائل شد .
به گزارش شفا آنلاین،تحقیقات جدید پژوهشگران نشان می دهد  تمرکز کردن بر جریان زندگی و اجتناب از دغدغه ها و مثبت اندیشی ، افزایش بهره وری در محل کار را به همراه دارد و شرکت ها و سازمان ها برای دستیابی به حداکثر ظرفیت نیروها ، نیازمند کلاس ها و جلساتی در خصوص باز پروری ذهنی و تمرکز بیش از پیش خواهند بود .

ممکن است شما برای هر اقدامی درگیر دغدغه های ذهنی خاصی باشید که تصمیم گیری در حوزه امور شخصی را برای شما پیچیده کند اما مدیران در هر لحظه باید توانایی مواجهه با مشکلات و مسائلی غیر منتظره را داشته و در نهایت بهترین تصمیم را اتخاذ کنند .

به طور کلی می توان این گونه عنوان کرد که روش هایی از این دست در هر سازمانی و با هر شاکله ای کار آمد بوده و تاثیر مثبت آن در عملکرد نیروها قابل رویت است .

کریستوفر لیدی ، استاد دانشکده مدیریت در دانشگاه کیس وسترن رزرو در ایالات متحده آمریکا ، در همین رابطه اظهار داشت که ممکن است شما برای هر اقدامی درگیر دغدغه های ذهنی خاصی باشید که تصمیم گیری در حوزه امور شخصی را برای شما پیچیده کند اما مدیران در هر لحظه باید توانایی مواجهه با مشکلات و مسائلی غیر منتظره را داشته و در نهایت بهترین تصمیم را اتخاذ کنند .

در ادامه  این بحث می توان به سازمان ها و شرکت های قدرتمندی در این حوزه اشاره کرد  که با استفاده از آموزش تمرکز  حواس برای نیل به بهبود عملکرد از این روش استفاده می کنند . گوگل ، به عنوان ابر قدرت موتور های جستجوگر و یا تفنگداران نیروی دریایی ایالات متحده را می توان  از نمونه های موفق این حوزه بر شمرد .

این تیم تحقیقاتی با جمع آوری چهار هزار مقاله علمی در این خصوص و خلاصه سازی آن ها ، راهنمایی جامع و کاربردی را تهیه کرده که به طور خاص بر چگونگی تفکر ، کنترل احساسات و ذهن و در پایان اجرای وظایف تعریف شده در محل کار را پوشش می دهد و قابل استفاده برای تمامی کارکنان یک سازمان با هر ابعادی خواهد بود .

در پایان این تحقیقات لازم به ذکر است که برای دستیابی  به تمرکز بیشتر ، بهبود عواملی گوناگونی همچون توجه بیشتر، شناخت کامل تر ، کنترل احساسات ، رفتار شخص و در پایان فیزیولوژی هر شخص دخیل خواهند بود و به منظور بهبود کیفیت در این حوزه شاخصه هایی همچون توجه فرد ، ثبات فکری و در پایان کنترل بیشتر باید در نظر گرفته شود .

گفتنی است که شواهد اولیه حاکی از آن است که روابط یک تیم مشخص در یک سازمان و رفتار متقابل آن ها در یکدیگر نیز می تواند به تمرکز شخصی هر نیرو کمک شایانی کند . Healthsite

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: