کد خبر: ۱۰۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 15
پروفسور بهروزبرومند درگفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین تشریح کرد:
شفاآنلاین :پدر علم نفرولوژي ايران باتشریح جزئیات سفر علمي – پژوهشي چندتن ازپزشکان برجسته ایرانی به كشور تاجيكستان وضعيت بيماران كليوي و دياليزي در اين كشور را فاجعه بار خواند.
دكتر بهروز برومند - فوق تخصص بيماري هاي كليه - در گفت و گوی اختصاصی با شفا آنلاين درباره هدف از اين سفر بيان كرد: درسراسر دنيا هر ساله در دومين پنج شنبه ماه مارس مراسمي با عنوان روز جهاني كليه برگزار مي شود كه هدف از چنين مراسمي جلب توجه مردم به بيماري هاي كليه و اهميت راه هاي جلوگيري از آن است. اما امسال در كنفرانس انجمن بيماري هاي كليه كه در سان ديه گو برگزار شد اتفاق عجيبي افتاد و متوجه شدم كه متاسفانه آسياي مركزي در سازمان بين المللي بيماري هاي كليه هيچ عضوي ندارد. بنابراين از آنجا كه بنده را به عنوان پايه گذار و پيشگام در دانش نفرولوژي خاورميانه مي شناسند، از من خواستند كه اين موضوع را پيگيري كنم.


دكتر برومند در ادامه گفت: پس از تحقيق و جست و جوي فراوان موفق شدم فقط يك آقاي دكتر به نام آلن را در كشور تاجيكستان پيدا كنم كه در زمينه بيماري هاي كليه فعاليت مي كرد. از سوي ديگر متوجه شدم كه در اين كشور با اينكه به زبان فارسي صحبت مي كنند اما خطشان روسي است و به هيچ عنوان انگليسي بلد نيستند يعني حتي نمي توانند از مجلات علمي روز دنيا استفاده كنند و اين خيلي تاسف بار بود.


وی تصریح کرد: با اين حال تصميم گرفتيم براي بررسي بيشتر موضوع و علت عقب ماندگي اين كشور در حوزه بيماري هاي كليه از طرف انجمن نفرولوژي ايران و با هزينه خودمان راهي اين كشور شويم كه در اين سفر خانم دكتر شهرزاد عصاره -استاد نفرولوژي دانشگاه تهران - و دكتر حسن اتو كش -متخصص اطفال – نيز ما را همراهي مي كردند. چرا كه روز جهاني كليه امسال مختص به اطفال بود.


رييس سابق انجمن نفرولوژي ايران اظهار داشت: هرچند سفر به اين كشور دردسرهاي فراواني داشت و ما به علت محدوديت پرواز به شهر دوشنبه مجبور شديم سفر 3 ساعته را 12 ساعته طي كنيم اما نخستين موضوعي كه توجه ما را به خود جلب كرد وضعيت بسيار نامناسب بيمارستان هاي شهر دوشنبه بود . با اينكه شهر، معماري بسيار زيبا و آب و هواي دل انگيزي دارد اما بيمارستانها به خصوص در بخش اطفال بسيار قديمي و شبيه بيمارستان هاي 50 سال پيش ايران بود. علاوه بر اين فقط چهار دستگاه دياليز داشتند كه فقط دویا سه پزشك بلد بودند با آنها كار كنند.


پروفسور برومند خاطرنشان کرد :در حالي كه در ايران طول عمر يك بيمار دياليزي 20 سال است در اين كشور بيماران دياليزي فقط 6 ماه عمر مي كنند. هزينه آزمايش هاي پزشكي براي بيماران كليوي نیزحدود سه ، چهار هزار دلار تمام مي شود. حال آنکه آنها فقط حدود 256 پيوند کلیه در طول تاريخ داشته اند كه آن هم از سوي پزشكان ايراني دراین کشور انجام شده است.


دكتر برومند گفت: متاسفانه 70 سال حكومت روسيه بر اين كشور بسيار آنها را عقب مانده نگه داشته است. با آنكه جوانان مشتاق و مستعد بسياري در اين كشور هستند اما امكانات لازم را براي آموزش و كار ندارند. در سال 1500 فارغ التحصيل پزشكي دارند اما در عمل هيچ كاري نمي توانند انجام دهند و غير از دو سه نفر هيچ كدام در حوزه بيماري هاي كليه تخصصي ندارند. در كل بايد گفت طب اين كشور بسيار عقب تر از طب ايران است در حالي كه اين كشور زادگاه ابو علي سينا نخستين پزشك ايراني است.


رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود :متاسفانه روس ها از اينكه ما براي كمك به علم و دانش مردم اين كشور به آنجا سفر كرده بوديم اصلا راضي نبودند و با جوسازي عليه ما و طرح اين موضوع كه ما به خاطر مسايل مالي چنين اقدامي كرده ايم سعي داشتند كار ما را زير سوال ببرند. در حالي كه سر لوحه اقدام انسان دوستانه ما اين شعر بود " تو كزمحنت ديگران بي غمي نشايد كه نامت نهند آدمي".


به گفته دکتر برومند اين كشور مهد پزشكاني مثل كمال خوجندي و پور سينا است و نبايد تا اين حد عقب مانده باشند.ضمن اینکه مقايسه نفرولوژي ايران با شهر دوشنبه مانند اين است كه ما هر شب سر سفره اي رنگين بنشينيم اما همسايه ما گرسنه باشد.


پروفسور برومند در پايان افزود: اميدواريم دولت ايران و جمعیت هلال احمر و ساير نهادها دراین باره به شدت كمك كنند . پيشنهاد من به دولت اين است كه پزشكاني از ايران براي آموزش و كمك به اين كشور بفرستد و پزشكان آنها را نيز براي آموزش به ايران بياورند . البته ما گزارشي هم براي انجمن جهانی کلیه تهيه و ارسال كرده ايم تا بتوانند برنامه هاي آموزشي بيشتري براي اين كشور تدارك ببينند.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
2
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی

برای این مرد بزرگ چیزی به نام مرزهای جغرافیایی سیاسی وجود ندارد هر چه هست مرزهای جغرافیایی قلب هاست که یک به یک در نوردیده خواهد شد...
پرستار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
1
گزارش تکان دهنده ای بود. امیدوارم با این اقدام بشر دوستانه پروفسور برومند وهمکارانشان،توجه ارگانهای بین المللی نفرولوژی به این کشور معطوف شده تعیری در وضعیت بیماران ایجاد شود.
دكتر مريم شاهرخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
0
1
سفر استاد برومند وهمكارانشان قابل ستايش است و اميد وارم همانطور كه مسوولين كشورى بارها گفتند از آنجا كه در برقرارى روابط كشورهاى همسايه و هم كيش در اولويت هستند بتوانيم به اين همسايگان دردمند كمك نماييم
رزيتا حسيني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
0
1
من بسيار خوشحال شدم كه اساتيد بزرگواري چون دكتر برومند، دكتر اتوكش و دكتر عصاره به تاجيكستان رفتند تا ما با مشكلات آموزش پزشكي و معضلات درماني هم ميهنان عزيزمان آشنا شويم، شايد كه همگي با كمك همديگر بتوانيم كمكي هر چند كم در راه آموزش و درمان به آنها انجام دهيم. من فكر مي كنم كه ما همگي با هم انديشي و همكاري همديگر و كمك از دانشگاههاي علوم پزشكي كشور بتوانيم راه را براي آموزش مدرن پزشكي در تاجيكستان باز كنيم.
من اميدوارم كه وزارت بهداشت و درمان پزشكي و دانشگاههاي علوم پزشكي كشور با يك برنامه ريزي دقيق و منظم بتوانند راه را براي پيشرفت علوم پزشكي در كشور تاجيكستان باز كنند و اين ميسر نيست جز با كمك تك تك پزشكان و پرستاران و افراد دست اندر كار امور آموزش و درمان پزشكي
مهدي شهرابيان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
0
0
با توجه به اينكه كشورهاي اسياي ميانه زير سلطه روسيه مي باشند و روسيه اجازه پيشرفت به اين كشورها را نمي دهد نمونه بارز ان اوكراين است كه ساز مخالفت زد و روسيه چه واكنشي نشان داد و اين كشور كه يكي از قدرتهاي صنعتي جهان است درگير جنگ شده است و ويران گرديده است.
با توجه به اين قضيه ابتدا مي بايست افكار جهاني را به اين سو معطوف نمود و با همكاري سازمانهاي بين المللي مي بايست به وضعيت بهداشت كشورهاي همسايه از جمله تاجيكستان رسيدگي شود.
كه اولين قدم گزارش سفر پرفسور دكتر برومند (داراي جايزه پيشكسوت نفرولوژي خاورميانه) و همكاران ايشان بوده است كه قابل تقدير مي باشد. كه مي بايست اين اقدامات به صورت مداوام انجام پذيرد و همچنين مي بايست از بخش خصوصي نيز استفاده شود براي راه اندازي بخش دياليز و همچنين اموزش پزشكان و متخصصان تاجيكي .
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
0
1
پس از همکاری ارزنده پایگاه خبری شفا آنلاین که برای کمک به ایرانیان تاجیک بسیار سودمند است پرسش ها و پیشنهاداتی برای کوشش های آینده در این رهگذر به من شد. شایسته دیدم برای روشن شدن هم میهنانی که نگران پس ماندگی تاجیک های ایرانی هستند این فراز از گزارش بانو دکتر عصاره استاد بیماریهای داخلی و کلیه را که در این سفر کوشش های ارزنده ای نمودند برای آگاهی دوستداران این کار کپی کنم:

سخنرانی را در سطح بسیار ساده آماده کرده بودیم و به "فارسی" سخن می گفتیم و چند بار تکرار می کردیم تا در چشمان گشاده مستمعین "پارسی" زبان اثری از تفاهم متقابل ببینیم. لیکن به علت آشنایی کم خواهران و برادران تاجیک به زبان و خط انگلیسی و تفاوت در گویش "فارسی" ما با "پارسی" دری آنان، و نیز کاربرد رسم الخط روسی در تاجیکستان، عملاً در برقراری ارتباط کند بودیم. در واقع از علل مهم حمایت ISN در برگزاری این برنامه توسط انجمن نفرولوژی ایران نیز هم زبانی ما با این همسایگان عزیز و عدم آشنایی آنان با زبان انگلیسی و البته پیگیری و اصرار استاد برومند بر برقراری این ارتباط با پارسی زبانانی بود که روزگاری بخشی از ميهن ما بودند.
به هر حال موفق شدیم مطالبی را در خصوص پیشگیری از بیماریهای کلیه، نارسایی حاد (شدید) و مزمن کلیه، بیماریهای کلیوی کودکان و دیابت و کلیه ارائه و جلسه سوال و جوابی بر قرار و آثار رضایت را در چشمان مشتاق همسایگان مشاهده کنیم
پزشک نفرولوژیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
0
0
باسلام وسپاس ازاستاد دکتر برومند عزیز
ضمن تشکر ازشما عزیزان ازبذل توجهات به بیماران کلیوی کشور دوست وهمسایه تاجیکستان به استحضارمیرساند بنده به عنوان یک پزشک انتظاردارم اساتید بزرگواری چون شما و استاد دکترنوبخت عزیز که نماینده منتخب مردم درخانه ملت هستند ودکتر فاضل عزیز به وضعیت بیماران دیالیزی و پیوند کلیه داخل کشور وبه خصوص نابسامانی ها ومشکلات متعدد تنها انجمن به اصطلاح حامی این بیماران نیزبپردازید.افسوس ازعدم نظارت وزارت بهداشت و وزارت کشور براین انجمن ها افسوس و صدافسوس
مامنتظرپیگیری های شما مردشجاع وهمیشه حاضردرصحته هستیم.
پاسخ ها
شهرزاد عصاره
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
همکار عزیز
به نظر می رسد وزارت بهداشت در رسیدگی به وضعیت بیماران دیالیزی کشور مصمم شده و آغاز این مسئله را در تشکیل مجدد شورای دیالیز پس از سالها انحلال، دیدم که چند هفته پیش اولین جلسه آن با حضور اساتید پیش کسوت و نفرولوژیستهای دانشگاههای مختلف کشور و نمایندگان انجمن نفرولوژی، برای رسیدگی به مسایل درمانی بیماران دیالیزی کشور و استانداردسازی درمان و آموزش مجدد پزشکان مسئول تشکیل شد. در این جلسه از طرف انجمن نفرولوژی ایران پروتوکول استانداردهای درمانی بیماران دیالیزی را به وزارت بهداشت ارائه نمودیم تا اهداف درمانی در کلیه بخشهای دیالیز کشور یکسان شود. امیدواریم عزم مسئولین همچنان جزم بماند و بتوانیم حرکت خوبی را که برای استاندارد سازی درمانی بیماران دیالیزی کشور آغاز شده است به انجام برسانیم. از نظر من این موضوع با برنامه ریزی صحیح کاملا عملی است، چنانچه در بیمارستان هاشمی نژاد تهران، که من مسئولیت بخش دیالیز آن را به عهده دارم، با چند سال تلاش توانسته ایم شرایط خوبی برای بیماران فراهم کنیم و به نتایج استاندارد درمانی از جمله میانگین کفایت دیالیز و بقای عمر بیماران در حد مراکز معتبر جهان برسیم.
امیدوارم بتوانیم با یاری شما همکاران دلسوز این استانداردها را در سایر مراکز دیالیز کشور نیز فراهم کنیم.
البته در کنار این اقدامات نباید از آموزش به همسایگان هم زبان و هم فرهنگ خود غافل شوم، که در حال حاضر، با وضعیتی که در آنجا در کنار اساتید جناب آقای دکتر برومند و جناب آقای دکتر اطوکش ملاحظه کردم، آن را جزو وظایف انسانی مان محسوب می کنم.
دکتر شهرزاد عصاره
بهروزبرومند
|
Canada
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
0
1
همکار و هم میهن گرامی"پزشک نفرولوژیست"
بادرود و سپاس بسیار از یادآوری بایسته و شایسته شما. من هم امیدوارم با دست آورد درخشان سرور دکتر علی نوبخت حقیقی و بکار بردن آموزش های ارزنده سرور دکتر ایرج فاضل بتوانیم با همکاری انجمن علمی نفرولوژی دست آوردهای روزافزون درمیهن داشته باشیم. یادآوری میکنم که تاجیک ها نیز ایرانی هستند و ما باید نگران آن باشیم که دورشدن آنها از ما بسیار زیانبار بوده و باید دست آنان را نیز گرفته بکوشیم آنها هم پا به پای ما پیش بروند تا بتوانیم در منطقه توانمند تر شده و دربرابر کشورهای صنعتی عقب نمانیم. نوروز شما پیروز و همه روزتان نوروز باد، ایدون باد
پرستار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
0
1
با سلام وسپاس از توجه انسان دوستانه ی جناب آقای دکتر برومند وسایر همکارانشان،به بیماران تاجیکی،باید یاد آوری کنم که این توجه به معنای کمرنگ شدن حضور ایشان در فعالیتهای داخل ایران نیست چرا که حضور فعال ایشان را در تما زمینه ها شاهد هستیم وباید یاد آوری کنم که فعالیتهای بشردوستانه مرز،نژاد،یا ملیت نمیشناسد اما مردم تاجیکستان نه تنها با ایرانیان هم نژاد که زمانی در یک کشور هم میهن نامیده میشدند،آنها را بیشتر دریابیم.
پرستار بیماران کلیوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
0
0
بیماریهای کلیوی از مشکلات مهمی است که بسیاری از افراد را مبتلا می سازد تاکنون اساتید بسیاری برای آموزش و شناساندن ابن بیماری تلاش و کوشش کرده اند که باید از همه آنان تشکر کنیم ، استاد دکتر برومند که پایه گذار دیالیزدرایران هستند و نامی آشنا در انجمن بین اللملی نفرولوژی تلاش هایشان قابل تقدیر است ، این بار با همکارانشان همانطورکه در گذشته خستگی ناپذیز در کشور خدمت می نمودند به یاری پزشکان و بیماران تاجیکستان اقدام نمودند که کاری است بسیار قابل تقدیر و جا دارد که در آینده برای پرستاران تاجیک نیز برنامه آموزشی تدارک دیده شود .
حسن اتوكش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
0
0
در اين سفر كوتاه ما همگي متوجه شديم كه هم زبانان ما و هم ميهنان قديمي ما چقدر از نظر آموزش و درمان پزشكي در مضيقه هستند و چقدر همه ما مي توانيم با كمك هم و كمك گرفتن از دانشگاههاي علوم پزشكي كشور و اساتيد برجسته كشور در اين امور آنها را ياري دهيم. به اميد آن روز
بيمار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
0
0
با سلام و ارادت به تمامي دكترها و اساتيد عزيز بخصوص پروفسور برومند
اينجانب كه بيش از ٣٠ سال است بيمار و تحت الامر و در كنار اين بزرگوار به سلامتي و زندگي برگشته ام .
طي اين سالها از خود گذشتگي و كمك به بيماران نيازمند در سر لوحه امور زندگي اين بزرگوار بوده است و حالا مرزهاي جغرافيايي را معار انسانيت نداسته و با همكاري همكاران ارجمندش دست دوستي به بيماران تاجيك داده است و وقت آن است كه سازمانها ، نهادها و دولت خارج از مسائل سياسي به حمايت از اين انسانهاي وارسته بيايند .
بهارتان نوروز
نوروزتان پيروز
بيمار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
0
0
با سلام و ارادت به تمامي دكترها و اساتيد عزيز بخصوص پروفسور برومند
اينجانب كه بيش از ٣٠ سال است بيمار و تحت الامر و در كنار اين بزرگوار به سلامتي و زندگي برگشته ام .
طي اين سالها از خود گذشتگي و كمك به بيماران نيازمند در سر لوحه امور زندگي اين بزرگوار بوده است و حالا مرزهاي جغرافيايي را معار انسانيت نداسته و با همكاري همكاران ارجمندش دست دوستي به بيماران تاجيك داده است و وقت آن است كه سازمانها ، نهادها و دولت خارج از مسائل سياسي به حمايت از اين انسانهاي وارسته بيايند .
بهارتان نوروز
نوروزتان پيروز
بیماردیالیزی بدبخت و بیچاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
0
0
باسلام و اجترام چرا به مشکلات متعدد بیماران کلیوی در کشور هم نمی پردازید؟چراکسی برعملکرد برخی متولیان غیردولتی بیماران کلیوی نظارت جدی و دقیق ندارد.چراهای بسیاری درذهن ما بیماران است که چناچه مسولان ومتولیان مربوطه ورود کنند به راحتی قابل مشاهده و حتی پیگری است و....
رضا سعیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
0
0
باتشکر ازدکتربرومند عزیز و همکاران محترم ایشان به خاطر پیگیری این کار خیر. من هم حاضرم با تمام توانم به گروه ایشان در این کار کمک کنم.
دکتر رضا سعیدی
جراح پیوند
دانشگاه بروان
آمریکا
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
0
0
هم میهن گرامی که خود را "بیمار بدبخت دیالیزی" نامیده اید!!!بادرود و آرزوی سالی بهتر برای شما و همه عزیزانی که با همودیالیز نگهدارنده زندگی مینمایند. باید بگویم اگر فردی بدرستی درمان جایگزینی کلیه (دیالیز یا پیوند گرده) بشود؟ دیگر نباید اورا بیمار نامید.، همکانگونه که نوشتم شما مانند هر انسان تندرست دیگری ،باید باشید که گذشته از روزانه سه بار خورد و خوراک باید برای تندرستی هفته ای سه بار هم دیالیز نمائید،از همین رو دیالیز نگهدارنده نامیده میشود . این روند مانند خوردو خوراک درست باید نگهدارنده تندرستی باشد.اگر این روش برای شما بدرستی انجام نمیشود باید دشواری را با سرپرست دیالیز درمیان بگذارید و اگر کارساز نبود با مسئولین بیمارستان و سپس وزارتخانه. باز هم اگر درست نشد پیشنهاد من آن است که با پایگاه خبری شفاانلاین درمیان بگذاریدتا دوستان شفاانلاین از علاقمندان راه چاره را بپرسند. تنها اینکه باید بسیار اختصاصی و روشن کمبودهائی را که شما را آزرده بنویسید تا بتوان همراهی نمود. من با همه توان آماده همکاری هستم.به هرروی مردم ما از دید درمان جایگزینی کلیه از بسیاری از کشورها بهتر میباشند و امیدواریم روند درمان در همه رشته های پزشکی روزبروز بهتر شده همه ما در ایرانی آزاد و آباد اجساس خوشبختی بکنیم ایدون باد
مددجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
0
1
با درود فراوان خدمت آقای پرفسور بهروز برومند و تمام همکاران و زحمتکشانی که تمام تلاش و سعیشون میکنن تا وضعیت مددجویان همودیالیز بهتر از قبل شود.
متاسفانه چند سالی هست که وضعیت مددجویان اتباع رضایت بخش نیس.
بعد از چند سال بی بیمه بودن بیماران (البته که بنده از سال 88 بمدت 3 سال بیمه خدمات درمانی داشتم که خیلی سپاسگذارم)اما متاسفانه بعد از گذشت 3 سال تمدید نشدن بیمه ها برای مددجویان اتباع و روی کار آمدن بیمه آسیا که خود مشکلات عدیده ای برای مددجویان بود بمدت یک سال.و بعد از این هیچ گونه سازمان بیمه ای اتباع را پوشش نداد بمدت چند سال که هزینه دیالیز هر جلسه آزاد برای بیمار حساب میشد و سازمان کمیساریای ملل برای هر جلسه دیالیز اوایل همش کمک میکرد اما بعد گذشت چند ماه فقط 60 درصد هزینه رو تقبل میشد چرا که میگفتن بیمار دیالیزی زیاده و بودجه کافی نداریم
و 30 درصد هزینه هر جلسه دیالیز رو باید خود مددجو تقبل کند
هر جلسه دیالیز 180 هزار تومن تا 250 تومن.
خوشبختانه بعد از گذشت این روزهای پر استرس و پر از ناامیدی از مهر ماه سال 94 بمدت 6 ماه برای اتباع بیمه سلامت فراهم شد که متاسفانه بعد از دوماه تاخیر توزیع شد اما تبصره ای آمده که این بیمه ها فقط برای مراکز دولتی قابل استفاده است!و همینطور برای اعضای خانواده فقط برگه اول هر دفترچه چاپ کردن که فقط و فقط فقط برای بستری شدن 90 درصد هزینه رو حساب میشه!برای هیچ گونه دارو و آزمایشی قابل استفاده نیس!
بنده بخاطر این تبصره بیمارستان خود را مجبور به ترک شدم آزاد باید پرداخت میکردم.چرا که برای من و تمام کسانی که سالهای سال در بیمارستانی به دیالیز پرداختن خیلی مشقت بار و پر تنش است چرا که در آنجا خو گرفته ایم با توجه به مشکلات عددیه دیگر مثل پیدا کردن تخت در بیمارستان دولتی.
و مشکلات آزمایشات و تهیه داروها که خود مشکلات دیگری در پی دارد
چرا که بعضی مواقع آزمایشات ماهانه بیمارستان اشتباه یا دکتر مربوط از بیمار میخاهد برای تشخیص بهتر آزمایش به آزمایشگاه خصوصی برود که ضریب اشتباه کمتر است اما با توجه به این تبصره تمام هزینه آزاد حساب میشود.اینم اضافه کنم که تاریخ این بیمه سلامت تا 9/1/95 که هیچ خبری از تمدید نیس و آینده من و خیلی دیگر از اتباع مدد جو در هاله ای از ابهام قرار دارد
از شما آقای دکتر و تمام عزیزانی که میتوانند کمکی کمند عاجزانه درخواست دارم که مددجویان به بیمارستان هایی که قبلا دیالیز میشدن برگردن و بیمه هاشون تمدید بشه
امیدوارم روزی برسه هممون پایبند به این بیت باشیم و عمل کنیم
تو کز مهنت دیگران بی غمی
نباشید که نامت نهند ادمی
چرا که انسانیم
......
آرزوی بهترین ها برای شما جناب دکتر و تمام همکارانتون
شاد باشید و تندرست
داریوش آرمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
0
1
باسلام وارادت خدمت تمامی اساتید بزرگوار به خصوص سرورارجمند و یاورهمیشگی بیماران کلیوی کشور جناب پروفسور برومند عزیز وتبریک بهارطبیعت به تمامی عزیزان.

بی تردیداین سفرها و حمایت ازبیماران تاجیکستانی و افعان وسایرینی که به نوعی ایرانی تبار هستند ودیالیزبرای اکثریت آنها یعنی مرگ بسیار ستودنی است و بنده نیزبه نوبه خود ازاساتیدی که راهی این سفر شدند ونیزازحمایت های کنسرسیوم دیالیزایران برای انجام این سفر سپاسگذارم.

اما مزید اطلاع برادارن و خواهران افعان وسایر اتباع خارجی مقیم ایران به استحضارمیرساند که بنده ازاواسط سال گذشته و درپی مشاهده مشکلات فراوان بیماران دیالیزی غیرایرانی در کشور شخصا باوزرای محترم بهداشت و درمان و کار،رفاه وتامین اجتماعی دراین خصوص صحبت کرده و اطلاع رسانی درباره مشکلات این عزیزان نیزانجام دادم.(البته نقش دوست عزیزم جناب دکتر تارانیزدراین اتفاق بسیار ستودنی است که انشالله دعای خیربیماران و خانواده هایشان همواره بدرقه راهشان باد).

تااینکه به لطف خدا و با نگاه بلند جناب دکترهاشمی وزریر محترم بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ،دکتر ربیعی وزیر محترم کار،رفاه وتامین اجتماعی و دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور،سرانجام مصوبه ای برای رایگان شدن هزینه های درمانی این عزیزان صادر واجرایی شد.
درهمین راستا نیز درمورخ 5 دی 94 نیزدراطلاعیه ای رسمی به این شرح ازمسولان مربوطه قدردانی شد.

انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران دراطلاعیه ای از اقدام خداپسندانه و بشردوستانه دولت تدبیروامید درراستای بیمه شدن بیماران صعب العلاج خارجی به خصوص اتباع و مهاجرین قانونی کشورافغانستان قدردانی کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل انجمن خیریه حمایت ازبیماران کلیوی در این اطلاعیه آمده است :بی شک اقدام نوع دوستانه دولت یازدهم در ارایه پوشش بیمه ای سلامت رایگان به بیماران صعب العلاج اتباع خارجی به ویژه مهاجرین قانونی کشور افغانستان نشان از تبلور منش اسلامی دولت جمهوری اسلامی ایران دارد.

بی تردید هزینه های کمرشکن بیماری های صعب العلاج به خصوص پس از افزایش چند برابری هزینه های سلامت در سالهای اخیر به دلیل شرایط تحریم و کاهش حمایت های سازمان های بین المللی منجر به تحمیل مخاطرات جدی جانی به این مهمانان جمهوری اسلامی شده بود.البته با این تصمیم دولت محترم تدبیر و امید این نگرانی بیماران صعب العلاج اتباع خارجی مقیم ایران و خانواده ایشان رفع گردید.

انجمن حمایت از بیماران کلیوی به نمایندگی از جامعه بیماران کلیوی کشور از خداوند متعال برای برنامه های سلامت محوردولت تدبیروامید به خصوص وزرای بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی ،تعاون،کار ورفاه اجتماعی،و وزیر محترم کشورکه نقش کلیدی دراین تصمیم داشتند صمیمانه تشکرنموده وبرای تمامی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی موفقیت های روز افزون می نماید.
باآرزوی سلامت تمامی بیماران به خصوص بیماران عزیزدیالیزی و نارسایی حاد کلیه ونیز آرزوی بهبود شرایط درکشورهای دوست همانند تاجیسکتان و افغانستان

با تقدیم احترام مجدد داریوش آرمان -خادم بیماران کلیوی
بيمار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
0
0
با سلام و ارادت به تمامي دكترها و اساتيد عزيز بخصوص پروفسور برومند
اينجانب كه بيش از ٣٠ سال است بيمار و تحت الامر و در كنار اين بزرگوار به سلامتي و زندگي برگشته ام .
طي اين سالها از خود گذشتگي و كمك به بيماران نيازمند در سر لوحه امور زندگي اين بزرگوار بوده است و حالا مرزهاي جغرافيايي را معار انسانيت نداسته و با همكاري همكاران ارجمندش دست دوستي به بيماران تاجيك داده است و وقت آن است كه سازمانها ، نهادها و دولت خارج از مسائل سياسي به حمايت از اين انسانهاي وارسته بيايند .
بهارتان نوروز
نوروزتان پيروز
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
0
0
هم میهن گرامی سرور داریوش آرمان:
نوروز شما و همه دوستان نیز پیروز و همه روزتان نوروزباد.
بادرود از دیدن روشنگری شما درباره مددجویان افغان بسیار امیدوار شدم. همراهی های ارزنده شما در انجمن حمایت از بیماران کلیوی ستودنی و بیاد ماندنی است ، دست مریزاد، برای شما آرزوی دست آوردهای روز افزون درراه کمک به بیماران نیازمند ایرانی چه دردرون و چه در برون از مرزهای کشور دارم.دست کم من از این همه کارهای ستودنی که شمادر انجمن حمایت از بیماران کلیوی نمودید آگاهی نداشتم. مهربانی نمائید این همه تلاش ارزشمند را در کتابچه ای برای آگاهی همگان منتشر نمائید تا همگان بدانند به هنگام نیاز چه کسی میتواند گره کور دشواری های درمان بیماران نیازمند را باز نماید.هرزمان دیدید خدمتی از ما برآمده است بگوئید تا آنچه در توان داریم سودمندتر در اختیار بگذاریم. خوشنود شدم که نقش سازنده مقام وزارت و همکاران ارزنده ایشان را در این باره روشن نمودید،از همه کسانی که نگران تندرستی مردم ایران هستند باید سپاسگزاری نمود. کاش روشن نمایند که برای ایرانیان تاجیک چه راه کاری دارند. بی شک بدون پشت گرمی این بزرگان کار زیادی از پیش نخواهد رفت .ما به همراهی همکاران وزارتخانه و همه نهادهای دولت تدبیر و امید برای ثمربخش تر شدن کوشش همکاران خود در ایران و تاجیکستان نیاز داریم و همراهی شما بسیار کارساز خواهد بود ایدون باد
بیمارپیوندی
|
United States
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
0
1
ضمن آرزوی سلامت برای اساتید عالیقدر نفرولوژی وجناب دکتر برومند عزیز من سالیانی مدیدی است که پیوند شده ام وهم اکنون نیز زیرنظر استادعالیقدر دکتر عین الهی هستم که نامبرده وتیم نفرولوژی بیمارستان لبافی نژاد همواره ازهیچ کوششی وتلاشی برای بهبودی بیماران کلیوی کم نگذاشته اند خداوند همواره نگهدارشان باشد دکتر فیروزان دکتر نفر وخانم دکتر پوررضاقلی البته من بسیار دوست دارم یک نوبت پیش شما ویزیت شوم ولی تاکنون نتوانسته ام یعنی میگویند دکتر بیمار جدید نمی پذیرد که نمیدانم راست است یلنه البته من شهرستانم ومیدانم شما فوق العاده اید وبسیار باتجربه من دست تمام نفرولوژیست رومیبوسم ومیدانم که اگر اینان نباشند بیماران کلیوی به سرنوشت بیماران تاجیکی مبتلا میشوند من از شما خواهشمندم به کرمان هم بیایید تا بیماران از تجربیات شما استفاده وویزیت شوند هرچند میدانم سن شما بالا ودشوار هست اما بی شک باعث نجات بیمارانی میشوید که تجربه وطبابت شما میتواند کارساز باشد البته بگویم در کرمان هزینه بیماران کلیوی از لحاظ دارو و درمان بالاست ومن تهران برایم ارزانتر هم تمام میشود خداوند به شما و اساتید نفرولوژی وپیوند ایران زمین طول عمر بدهد ما که سپاسگزار شماییم زیرا پزشکان ما شاگردان به حق شماهستند
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
0
" برند برومند" امروزه در پزشکی می رود که جای پای خود را در برای آیندگان باز نماید.
شاید پزشکان در آینده های دور همانند ابن سینا از او یاد کنند ...
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
0
هم میهن گرامی که پیوند شده اید. بادرود در آستانه بهار برای شما بهترین آرزوها رادرسال نو دارم. دست همکاران گرامی که حق شناسانه از آنان به نیکی یاد نمودید،درد نکند که چنین ماهرانه از شما نگهداری نمودند. اندرز من به همه دوستانی که با پیوند کلیه به زندگی بازگشته اند آن است که همواره از رهنمود های پزشک نخستین خود بهره ببرند. مگر آنکه پزشک نفرولوژیست آنان نتواند به هنگام نیاز آنان رابپذیرد!در آن زمان هم درست آن است که با رهنمود پزشک خود یا بخشی که درآن پیوند شده اندبه همکار تازه ای معرفی گردند. یادمان باشد که به ما آموخته اند ماما که چند تا بشود سر بچه کج در میاید.از دید من همه همکاران ارزنده ای که نام بردید از بهترین ها هستندو شما نیازی ندارید که نزدپزشک دیگری مانند من بروید. بی شک اگر پزشک نفرولوژیست شما از من رایزنی بخواهد هرگز سرپیچی نخواهم نمود و خواست همکاران ام را ارج مینهم.تندرستی شما آرزوی من است.
بیمار دیالیزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
1
سلام
میخواستم بگم همچین وضعیت بیماران کلیوی ودیالیزی وپیوندی درایران هم مطلوب نیست ها.مثلا الان که طرح ترافیک می دن معلوم نیست چه کسایی میگیرن و چه کسایی نمیگیرن.
ضمنا چرا اسامی بیمارانی که طرح ترافیک گرفته اند را روی سایت انجمن نمی گذارند تامردم ببینند چه خبراست و اینهمه حرف و حدیث نباشد
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
0
دوست نادیده بیمار دیالیزی"
کاش نام یا تلفن خودرا میگذاشتید تا با شما در باره نگرانی اتان که درباره این گفتگو نمیباشد چاره جوئی وجداگانه گفتگو نمائیم. نمیدانم که چگونه میتوان با شما همراهی نمود بدون آنکه بروشنی داستانی را که شمارا آزرده نموده بدانیم. اکنون تنها میتوانیم با شما همدردی نموده و بخواهیم که همه از آنچه برای همگان است باید یکسان بهره مند گردند. ایدون باد
بیمار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
1
با سلام.خدمت دکتر برومند عزیز من یه سوال داشتم /در سونو کلیه چپ:یک کانون هیپواکو به اندازه20 میلیمتر حاوی مناطق کلسیفیته ریز در کورتکس میانی کلیه چپ مشاهده شده...در حال حاضر هم درد پهلو چپ و شکم و احساس پری مثانه دارم.باید چکار کنم.آیا خطرناک است یا نه...ممنون
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
دوست گرامی که خود را بیمار نامیده اید: بادرود از دید من نباید خود را بیمار بنامید زیرا یافته سونوگرافی ممکن است طبیعی نباشد ولی بیماری نیز در کار نباشد. به هر روی بیمار باید معاینه بالینی گردد و بدون دست زدن به بیمار و بررسی بالینی برپایه تنها یک سونوگرافی نمیتوان تشخیص گذاشت. این یافته در ارتباط با همکاران جراح میزراه Urologistمیباشد نه من که نفرولوژیست هستم .بهتر است پزشک خانوادگی شما با یکی از همکاران جراح کلیه رایزنی بنمایند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
سلام بنده یه سوال داشتم یکی از بستگان بنده گلومرونفریت دارد آیا راه های مختلفی برای درمان این بیماری وجود دارد یا خیر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: