کد خبر: ۱۰۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 12
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران پاسخ دادند.
 به گزارش شفاآنلاین ،سوالات مربوط به زنان توسط دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان و زایمان پاسخ داده شده است:

سوال:

من 6ماه قرص راکوتان مصرف کردم برای جوش،کلا100عدد،میخواستم بدونم چند وقت بعد از اتمام قرصها میشه اقدام به بارداری کرد?

پاسخ: 3ماه بعد.

سوال:

من 31 سالمه 10ماه پیش جراحی لاپاراسکوپي برای کیست اندومتريوز داشتم 5 ماه که عروسی کردم میخواستم با توجه به این شرایط اقدام به بارداری کنم 2ماه که هیچ قرصی هم مصرف نمیکنم میخواستم بدونم آیا اگه به استخر برم میتونه اثر بدی داشته باشه برای باردار شدن.

پاسخ: نه استخر تأثیر بدی ندارد.

سوال:

بنده نزیدک به یک ماه هستش که از قرص اسپیرونولاکتون 25 در بازه زمانی ظهر و شب استفاده میکنم و علت استفاده از این قرص جوش های ریز صورتم بود که دکتر بعد از آزمایش هورمونی این دارو رو تجویز کردند. مشکل الانم این هستش ک من تا قبل مصرف این قرص پریود منظمی داشتم ولی دیشب به مدت چند ساعت دچار خونریزی شدم که این خونریزی به حالت لک و در حد خون آب بودش و در حال حاضر نمیدونم علت این خونریزی مقطعی چی هست.

پاسخ: می تواند عوارض ناشی از مصرف قرص باشد، بهتر است به پزشک معالج مراجعه کنید.

سوال:

من 23 سالمه و مجردم. نزدیک به پریود که میشم یه جوش توی مهبلم میزنه بعد چندروز خودبه خود میترکه و تخلیه میشه و ازبین میره.جوش چرکی و یکم خون هم میاد.جوش سفیده.
جوش فقط یکی میزنه.دردناکه.بهداشتمم کاملا رعایت میکنم این جوش ها ممکنه باعث نازایی بشه؟یا سرطان ایجاد کنه؟

پاسخ: نه موجب نازایی و سرطان نمی شود.

سوال:

خانمی ۳۲ ساله هستم ۲ ساله متوجه شدم که در لوب راست کبدم توده همانژیو به ابعاد 10.5*11میلی متر دیده شده و هر بار هم سونوگرافی میدم که بزرگتر نشه با توجه به ابن توده مشکل دیگه ای هم در سونوگرافی رحمم دیده شد ، فیبروم های ساب سروزال به ابعاد 8*12mm در دیواره قدامی رحم دیده شد. کیست کوچک به دیامتر 6*6mmدیده شد18*19میلی متر در تخمدان سمت راستم دیده شد
با توجه به مشکلات کبدم برای برطرف شدن توده های شکمی چه کنم؟
با توجه به اینکه ۴ماه پیش هم یک توده چربی بزرگ در شکمم مشاهده شد که سریع جراحی شدم و خوش خیم بود

پاسخ: به دلیل مشکلات کبدی نمی توانید از قرص های جلوگیری از بارداری استفاده کنید؛ برای درمان توده های رحمی راه درمان استفاده از آمپول هایی است که حالت یائسگی موقت ایجاد می کند و برای درمان کیست ها هم نیاز به درمان خاصی نیست و تنها برای کنترل سایز کیست ها 6 هفته بعد باید با تجویز پزشک سونوگرافی انجام دهید.

سوال:

من تو چند سایت خوندم که اگر از مقعد رابطه  داشته باشی بعد 40 روز تو آزمایشات معلوم نمیشه آیا این درست است؟

پاسخ: نه درست نیست، راه تشخیص تنها از راه معاینات پزشکی قاتونی است.

سوال:

من اختلالاتی در پریودم هست که هر چند ماهی پریود میشوم رفتم دکتر ازمایش نوشته که ازمایش بدم گفت ممکنه کیست باشه از نشانه های کیست فقط درد قسمت لگن دارم این درد هم به طور مداوم نیست هر چند ماهی در وسط باسن تیر میکشه نمیدونم که ربط داره یا نع می خواستم خواهش کنم بگین حدودا به طور معمول کیست در چه حد باشه نیاز به جراحی داره بعد من اصلا درد در ناحیه شکم ندارم.

پاسخ: برای تشخیص نوع و سایز کیست حائز اهمیت است اما به طور کلی کیست های زیر 5 تا 8 سانتی متر نیازی به عمل جراحی ندارند مگر مشخصات یک توده بدخیم را بدهد.

سوال:

42 سالمه. درسونو که دادم یک میوم هایپواکوهتروژن46*58*
61میلیمتردرلیمب خلفی رحم مشاهده میشود که رشدعمدتا اگزوفیتیک دارد .ضخامت اندومتر7/5میلیمتر.یک ناحیه کیستیک باجدارنسبتا ضخیم وحداقل یک سپتای داخلی به به ابعاد تقریبی 30*42میلیمتر در آدنکس راست مشاهده میشود.مایع آزارلگنی مشاهده نشد.درضمن در اسفند ماه نزدیکی داشتم جلوگیری منقطع کردم یعنی منی خارج از رحم .امکان راره حامله باشم.

پاسخ: برای اطمینان از این که حامله هستید باید آزمایش خون بدهید.


سوال:

آیا مصرف آسپیرین تولید کراتین کلیه را بالا میبرد یا خیر؟

پاسخ: دکتر حسن ارگانی/فوق تخصص بیماری های کلیه و فشارخون

 خیر اثر گذار نیست.

سوال:

من حدود سه ماه قبل گوش چپم دچار گرفتگی شده بوددکتر رفتم شتشو دادولی جرم گوش خارج نشد بعد باپنس جرم را خارج کرد ولی درد خیلی زیادی داشتم وگرفتگی گوشم بدتر شد وبا مراجعه به دکتر فهمیدم پرده گوشم پاره شده آیا پرده گوشم خودش ترمیم میشه یااینکه جهت ترمیم وجوش نیاز به دارویی هست ؟

پاسخ: دکتر محسن نراقی/ رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران

اگر پارگی پرده گوش بر اثر ضربه باشد در اکثر موارد ترمیم می شود؛ به شرط این که در طول دوره ترمیم در جهت جلوگیری از عفونت نیز مراقبت شود؛ به این منظور باید از ورود آب به گوش نیز خودداری کرد؛ با خشک نگه داشتن گوش ترمیم صورت می گیرد و در صورتی که ترمیم انجام نشد و بعد از 3 ماه همچنان پارگی پرده گوش وجود داشت امکان دارد تصمیم به جراحی پیوند و ترمیم پرده گوش نیز صورت گیرد.

سوال:

من درد درقسمت چپ شکم وپهلو دارم الان نزديک دوساله که اين مشکل رادارم گاهي وقتها خوب ميشه ودوباره شروع ميکنه دکترها تشخيص روده تحريک پذير و ورم طحال داده اند.

پاسخ: دکتر مصطفی انوری/ نائب رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران

تشخیص روده تحریک پذیر تا 90 درصد درست بوده که به طور معمول وقتی گاز در زاویه کولون زیر طحال جمع می شود درد را به همراه دارد که برای بررسی های دقیق باید به پزشک مراجعه کنید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
0
پسر من هر دوتا کليه سمت راست قرار دارد مشکلي داره
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست ایشان تحت نظرمتخصص کلیه باشد
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
0
سلام - من 4 ماه فرص راکوتان میخورم و چند ماهی ضخامت رحم دارم و خونریزی های شدید داشتم ک دکتر رفتم
و الان بعد 3ماه که دارم قرص هورمونی میخورم دوباره سونو دادم ضخامتم بیشتر شده
امکانش هست ک از مصرف قرص راکوتان باشه این ضخامت رحمم ؟
اگه قرصمو قطع کنم مشکلی پیش نمیاد ؟
مدیر پایگاه
دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری:
 
سلام ضخامت رحم ارتباطی به راکوتان نداره و نیاز به نمونه برداری و کورتاژ دارد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: