کد خبر: ۱۰۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 12
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از دستگاه قضا خواست تا به تخلفات بهداشتی و غذایی به ویژه در نوروز ، سریع رسیدگی کند.

 به گزارش شفا آنلاین، سید حسن هاشمی، روز شنبه در حاشیه مانور بهداشت نوروزی در دانشگاه علوم پزشکی ایران در جمع خبرنگاران افزود: پنج هزار مامور بهداشتی ایام نوروز به تخلفات مواد غذایی رسیدگی می کنند، انتظار ما از قوه قضائیه این است که آنان نیز سریع به پرونده این تخلفات رسیدگی کنند و اگر این رسیدگی یک ماه طول بکشد، مشکلات زیادی برای مردم به وجود می آید.
هاشمی گفت: امسال برای بازرسی از اماکن عمومی و اغذیه فروشی ها و مراکز توزیع مواد خوراکی و آشامیدنی، پنچ هزار مامور در قالب یک هزار و 700 پایگاه از اول اسفند تا 15 فروردین به صورت شبانه روزی فعال هستند.
وی اضافه کرد: در این ایام مردم به سفر می روند و پیش بینی این است که تعداد سفرهای امسال از سال های گذشته بیشتر باشد؛ بنابراین برای اینکه شیرینی این مسافرت ها به تلخ کامی منجر نشود همه دستگاه ها از جمله وزارت بهداشت،نیروی انتظامی و قوه قضائیه باید به وظایف خود عمل کنند.
وزیر بهداشت با اشاره به آماده باش نیروهای بهداشتی در ایام نوروز افزود: نوروز امسال تعداد بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت دو برابر سال گذشته است و با تجهیزات کامل آزمایشگاهی تا جای ممکن اماکن بهداشتی را بازرسی می کنند.
هاشمی خاطرنشان کرد: اگر تخلفی بهداشتی به خصوص در زمینه فروش مواد غذایی ناسالم رخ دهد در صورت مشاهده، سریع به آن رسیدگی می شود؛ چرا که این انتظار و حق طبیعی مردم است که سفرشان با آسایش و آرامش باشد.
وزیر بهداشت تاکید کرد: امیدوارم چیزی از دید بازرسان وزارت بهداشت پوشیده نماند که البته این کار بسیار دشواری است و بعید به نظر می رسد؛ بنابراین خود مردم باید مراقبت کنند و اگر تخلفی را مشاهده کردند، می توانند موارد را به شماره 190 یا 1490 اطلاع دهند.
هاشمی گفت: رتبه بندی رستوران های کشور از نظر بهداشتی شروع شده است و سال آینده این رتبه بندی کامل می شود.
وزیر بهداشت همچنین با درخواست از قوه قضائیه برای صدور سریع حکم مجازات برای فروشندگان مواد غذایی فاسد گفت: همکاران قوه قضاییه همواره به وزارت بهداشت کمک می کنند ولی در هر حال قضاوت کار سختی است.
وی ادامه داد: علاقه مندیم همان طور که در آموزه های دینی هم آمده استکار برخورد با متخلفان تسریع شود و دوستان ما در قوه قضائیه این کار را با صبر و حوصله انجام می دهند که در قضاوت اشتباه نکنند.
وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر مجموعه ای متخلف است و مواد غذایی و آشامیدنی مشکل دار را هر روز در اختیار مردم قرار می دهد، باید سریع به تخلف آن رسیدگی شود؛ اگر قرار باشد یک ماه بعد حکم صادر کنیم و تشخیص بدهیم فرد متخلف است یا نه، مشکلات زیادی برای مصرف کنندگان به وجود می آید.
هاشمی تاکید کرد: درخواستمان از قوه قضائیه این است که تمهیداتی را برای پشتیبانی از پنج هزار بازرس وزارت بهداشت بیندیشند تا بتوانیم در این ایام، بهنگام از تخلفات پیشگیری کنیم.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: