کد خبر: ۱۰۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 12
شفا آنلاین>سلامت>مسئول محور آزمایشگاه و نظام مراقبت بیماری های واگیر در چهاردهمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی، تاکید کرد: بدون آزمایشگاه کنترل بیماری های واگیر امکان پذیرنیست.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر حسین غلامی، گفت: كنترل بيماری های واگير يكی از وظايف اصلی دولت هاست و يكی از اصلي ترين تكاليف وزارت بهداشت در حوزه بهداشت و كنترل بيماري های واگيردار است.

وی افزود: کنترل بيماری هایی مانند وبا، آنفلونزا، سل، ايدز و بيماری های نوپديد و باز پديد مانند ویروس كورنا و ابولا از اهميت اجتمايي زیادی برخوردارند که جزء تعهدات بين المللي دولت ها هستند و بی توجهی به آنها مي تواند سلامت جهاني را به خطر اندازند و همچنین  هر كشوري را در معرض تحريم هاي تجاري ، اقتصادي و گردشگري قرار دهد.

غلامی اظهار داشت: آزمايشگاه يكی از اركان نظام مراقبت است و بدون آزمايشگاه كنترل، بيماری های واگير امكان پذير نيست و تاييد و  تشخيص بيماري های واگير كاملا وابسته به آزمايشگاه است و اين وابستگی اهميت جايگاه آزمايشگاه در نظام مراقبت و نقش آزمايشگاه در اين نظام را ضروری می سازد.

وی عنوان کرد: موضوعات مهم این محور که قرار است در چهاردهمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گیرد، مسائل روز نظام مراقبت و نقش آزمایشگاه در ریشه کنی  ابولا، كورنا ويروس و آنفلوانزا است و همچنین تجربه موفق در كنترل سل را بعنوان الگويي براي كنترل بيماری های واگير با حضور اساتید برجسته در این حوزه مرور خواهيم كرد.

غلامی خاطر نشان کرد: به مدد همكاری های نزديک بين آزمايشگاه و نظام مراقبت پيشرفت های خوبی در زمينه تشخيص و كنترل بيماري ها صورت گرفته ولي هنوز نيازهاي پاسخ داده نشده ی زيادي در اين خصوص وجود دارد كه لازم است برنامه ایبرای آن تدوين و اجرا شود.

چهاردهمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی که از ۳۱ فروردین تا ۳ اردیبهشت ۹۵ در تهران برگزار می شود.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: