کد خبر: ۱۰۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 12
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>رئیس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی سامانه اطلاع رسانی و رتبه بندی بهداشتی رستوران های سراسر کشور خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین : خسرو صادق نیت روز شنبه در مراسم مانور نوروزی بهداشت محیط در دانشگاه علوم پزشکی ایران، جزئیات برنامه تشدید نظارت های بهداشتی در ایام نوروز را اعلام کرد و فعالسازی سامانه یاد شده را یکی از مهم ترین اقدامات به ویژه برای نوروز، جهت رضایتمندی بیشتر مردم و مسافران از خدمات بهداشتی عنوان کرد.
وی اظهار کرد: نرم افزار سامانه اطلاع رسانی و رتبه بندی بهداشتی رستوران ها از طریق سایت وزارت بهداشت و سایت مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت قابل دانلود است.
صادق نیت افزود: افرادی که این نرم افزار را در اختیار داشته باشند با اتصال به اینترنت در هر نقطه ای از کشور می توانند رستوران های اطراف خود را مشاهده کنند و وضعیت آنها را از نظر رتبه بهداشتی را ببینند.
این مقام مسئول درمرکز سلامت محیط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای رتبه رستوران ها هم گفت:رستوران ها در سامانه اطلاع رسانی و رتبه بندی بهداشتی با عالی، خوب و ضعیف رتبه بندی شده اند.
وی اضافه کرد: کاربران علاوه بر آن با کلیک روی آیکون رستوران مورد نظرشان می توانند اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت بهداشتی آن رستوران به دست آورند و برای استفاده از آن رستوران تصمیم بگیرند.
رئیس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت اضافه کرد: بیش از یک میلیون اماکن عمومی از جمله اغذیه فروشی ها، رستوران ها، هتل ها و تفرجگاه ها به مردم خدمت رسانی می کنند که حدود چهار هزار و 500 بازرس بهداشت محیط وزارت بهداشت در قالب یکهزار و 700 تیم در سراسر کشور به صورت 24 ساعته بر این امکان نظارت می کنند و در این طرح از همکاری قوه قضائیه، استانداری ها، اتاق بازرگانی، شورای اصناف، نیروی انتظامی، سازمان تعزیرات حکومتی و رسانه ها نیز برخوردار می شویم.
صادق نیت گفت: بسیاری از تیم های بهداشت محیط با همکاری سازمان غذا و دارو به آزمایشگاه های کنترل غذا دسترسی دارند و پس از نمونه گیری هدفمند از اقلام عرضه شده، آنها را آزمایش می کنند و در صورت مشاهده تخلف به سرعت با متخلفان برخورد می شود و اماکن متخلف پلمپ می شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: