کد خبر: ۱۰۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 11
شفا آنلاین>سلامت>معاون طب سنتی وزارت بهداشت گفت: افراطی‌گری و سودجویی برخی مدعیان آگاه به طب سنتی چهره‌ این حوزه را در جامعه‌ پزشکی تخریب می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،محمود خدادوست معاون طب سنتی وزارت بهداشت در خصوص علت مخالفت پزشکان طب رایج با طب سنتی را عدم آگاهی این جامعه‌ی پزشکی خواند و گفت: هیچ آدم عاقلی عنادی ندارد که از یک ظرفیت و توانمندی در پزشکی برای سلامت مردم استفاده نکند من گمان می‌کنم پزشکان طب رایج قابلیت‌های طب سنتی را نمی‌شناسند. 
 
وی افزود: تمام دنیا به سوی استفاده از ظرفیت طب سنتی پیش رفته‌اند و با این قابلیت آشنا شده‌اند ما نیز اگر دو واحد آموزشی که مورد تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی است را در دوره‌ی آموزشی طب رایج بگنجانیم و قابلیت این حوزه را به پزشکان نشان دهیم، به طور قطع پزشکان نیز مشتاق استفاده از این طب در حوزه‌ی درمان می‌شوند در حال حاضر نیز بیشتر متخصصان طب سنتی پروژه‌های خود را به کمک پزشکان یکی از رشته‌های طب رایج می‌گذرانند و همین امر موجب بروز علاقمندی طب رایج به طب سنتی می‌شود. 
 
خدادوست تصریح کرد: علت مخالفت جامعه پزشکی طب رایج عدم آشنایی با این رشته و افراطی‌گری و سودجویی مدعیان آگاه به این حوزه است و همین افراطی‌گری موجب آسیب رساندن به سیمای طب سنتی در جامعه پزشکی می‌شود. 

به همین علت جامعه‌ی پزشکی سعی می‌کند خودش را از این افراطی‌گری تبرعه کند. yjc
برچسب ها: طب سنتی ، وزارت ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: