کد خبر: ۱۰۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 11
شفا آنلاین>سلامت> ۹۵درصد از افراد دچار کمردرد، از کمردردی رنج می‌برند که نیازی به عمل جراحی ندارد. دنیای مدرن و پیشرفت فناوری باعث کم‌تحرکی بشر شده است و بشر به کارهای نشستی روی آورده است. این بی‌تحرکی و انجام کارهای نشستنی از مهم‌ترین عوامل کمردرد هستند.
به گزارش شفا آنلاین،  باوجوداین، هر چه سن ما بیشتر می‌شود، احتمال ابتلا به کمردرد در ما بیشتر می‌شود. باگذشت زمان انعطاف‌پذیری عضله و قدرت استخوان کاهش می‌یابد و درنتیجه کمر به پیچ‌خوردگی و آسیب حساس می‌شود. متاسفانه اکثر افراد در صورت مواجه‌شدن با کمردرد فوراً به سراغ داروهای شیمیایی و عمل جراحی می‌روند. استفاده از داروهای شیمیایی و زیر تیغ جراحی رفتن عوارضی را نیز به همراه خواهد داشت.

       استفاده از این روش‌های طبیعی بدون هیچ عوارضی است و بر اساس تحقیقات انجام‌گرفته تاثیر چشمگیری در کاهش کمردرد دارند. با توجه به اهمیت این روش‌های طبیعی در ادامه به ۵ مورد از مهم‌ترین روش‌های طبیعی در درمان کمردرد اشاره می‌کنیم:

        یوگا: با انجام ۵ تا ۱۰ ثانیه‌ای حرکت «سگ رو به پایین» در یوگا می‌توانید به کشیده شدن عضلات کمر خود کمک کنید. در این حرکت دستان خود را به‌اندازه عرض شانه باز کرده و کف دستان را روی زمین یا تشک قرار دهید. سپس خودتان را به حالت شنا درآورید و باسن خود را به عقب فشار دهید تا به سمت سقف بالا رود. با این حالت شانه‌های شما کاملاً باز است و بدن شما حالت وارونه حرف V را می‌گیرد. این حرکت باعث کاهش فشاری می‌شود که با ایجاد شدن در قسمت پایین ستون فقرات درد کمر را به بار می‌آورد. یادتان باشد که در این حرکت باید استخوان لگن را به زیر خم‌کنید تا از پیچ‌خوردگی بیشتر کمر جلوگیری کنید. وضعیت کبوتر نیز یکی از حرکات بسیار موثر برای افراد مبتلابه کمردرد است. در این حرکت انگشتان خود را روی زمین قرار دهید و زانوی چپتان را جلو بیاورید به‌طوری‌که زانو روی زمین و پشت مچ دستتان قرار بگیرد. سپس دستانتان را روی زمین به جلو ببرید و به جلو خم شوید و پای راستتان را مستقیم به عقب بکشید و برای مدتی در همین حالت باقی بمانید. این حرکت به سرعت منجر به سفتی عضله‌های لگن می‌شود و کشش را به کمر منتقل می‌کند. کشیده شدن عضله‌های خم‌‌کننده و بازکننده مفصل لگن به تسکین فشار و درد کمر کمک می‌کند.

        استفاده از کرم کپسایسین: کپسایسین ماده‌ای است که در فلفل تند یافت می‌شود. استفاده پزشکی از این ماده به کاهش میزان ماده P (یک انتقال‌دهنده عصبی که منجر به تکانه‌های درد در مغز می‌شود) کمک می‌کند. نتایج یکی از تحقیق‌ها نشان داده است که استفاده سه‌هفته‌ای از کرم کپسایسین باعث کاهش چشمگیر درد کمر شده است. نحوه استفاده از کپسایسین به این‌گونه است که باید حداقل روزی دو بار این کرم را به کمر بمالید. در اثر مالیدن این کرم احساس گرمایی به وجود می‌آید که فرد می‌تواند بدون احساس درد کمر خود را بکشد و حرکت دهد.

        تمرین و فعالیت: اکثر افراد سعی می‌کنند که به هنگام احساس کمردرد در رخت خواب باقی بمانند و دراز بکشند، اما در حقیقت تمرین و فعالیت به درمان سریع‌تر و کاهش درد کمک می‌کند. تحقیق انجام‌گرفته روی ۲۵۰ زن و مرد مبتلابه کمردرد نشان داد که تمرین منظم باعث کاهش ۲۸ درصدی درد و کاهش ۳۶ درصدی ناتوانی شده است. از میان تمرین‌های فیزیکی تمرین‌های متعادل و ملایم از سالم‌ترین تمرین‌ها هستند. از حرکات تحریک‌کننده درد و جست‌وخیز کردن اضافی و تمرین‌های شدید بپرهیزید. پس از پایان تمرین بدنی دو تا سه دقیقه از وقت خود را به کشیدن کامل کمر خود اختصاص دهید. به پشت خود صاف دراز بکشید و زانوهای خود را به بغل بگیرید تا هر تنشی را که در طول تمرین ایجادشده است از بدن خود خارج کنید.

       طب سوزنی: تحقیقات نشان می‌دهد که طب سوزنی به کاهش درد مزمن کمر کمک می‌کند. یکی از بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که طب سوزنی واقعی در مقایسه با طب سوزنی تحریک‌شده یا عدم استفاده از هیچ درمانی موثرتر است. دقیقاً مشخص نیست که طب سوزنی چگونه به تنظیم درد کمک می‌کند، اما بر اساس یک نظریه طب سوزنی موجب آزادسازی مواد شیمایی ضد دردی همچون اندورفین‌ها و مواد آرامش‌بخش طبیعی در بدن می‌شود. درد کمر یکی از مهم‌ترین دلایلی است که افراد برای اولین بار طب سوزنی را امتحان می‌کنند و در اکثر افراد طب سوزنی منجر به تسکین درد کمر شده است.

        کاهش وزن اضافی: هر چه وزن ما بیشتر می‌شود، استرس و فشار روی قسمت پایین ستون فقرات و عضله‌های کمتر افزایش می‌یابد. وزن سنگین جلوی بدن باعث افزایش قوس در ستون فقرات می‌شود و درنتیجه منجر به آسیب یا فشار دیسک‌ها و عصب‌ها می‌شود. کاهش وزن احتمال قوس کمر را کاهش می‌دهد و باعث تسکین فشار روی قسمت پایینی ستون فقرات و عصب‌ها می‌شود.

       اگر درد کمر شما مداوم است یا درد آن عذاب‌آور است، توصیه می‌شود که فوراً به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: