کد خبر: ۱۰۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 11
شفا آنلاین>سلامت>«90 درصد آنها نمی‌دانند که مبتلا هستند.» با وجود آنکه مرگ و میر‌های زیادی در دنیا با بیماری‌های مزمن از جمله برخی سرطان‌ها مرتبط هستند اما در دنیا در هر ساعت دو نفربه دلیل بیماری‌های مربوط به کلیه می‌میرند.
به گزارش شفا آنلاین،بیماری‌های کلیوی میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان درگیر می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد باتوجه به شیوع دیابت، فشار خون، تغییر رژیم غذایی و کاهش فعالیت‌های بدنی سن ابتلا به بیماری‌های حاد کلیوی کاهش یافته است.

از این‌رو امسال روز جهانی کلیه که هر سال در دومین پنجشنبه ماه مارس (بیستم اسفند) به منظور آگاهی بخشی از این رویداد جهانی برگزار می‌شود، تمرکز خاص بر بیماری‌های کلیوی کودکان دارد.

به گزارش جامعه بین‌المللی نفرولوژی و فدراسیون بین‌المللی مبانی کلیه، خطر ابتلا به بیماری‌های کلیوی و آسیب کلیه از دوران کودکی سرچشمه می‌گیرد؛ بسیاری از کودکان ممکن است در سال‌های اولیه زندگی در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های کلیوی باشند. بنابراین تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و انتخاب سبک زندگی سالم در کودکان از افزایش آسیب حاد کلیوی پیشگیری می‌کند ضمن آنکه تشخیص زودهنگام در کودکانی که مبتلا به اختلالات مادرزادی و اکتسابی کلیه هستند در روش‌های درمان مؤثر است.

متخصصان جامعه بین‌المللی نفرولوژی برای ساختن نسل سالم در آینده، والدین، مربیان و سیاستگذاران و عموم مردم را برای پیوستن به فراخوان آگاهی از بیماری‌های کلیوی دوران کودکی تشویق می‌کنند تا نسبت به اهمیت تشخیص و درمان بیماری‌های کلیوی از دوران کودکی آگاهی پیدا کنند.
آنچه در روز جهانی کلیه باید بدانید:
٭ دیابت و فشار خون بالا از عوامل خطر اصلی برای بیماری‌های مزمن کلیه هستند
٭ تشویق غربالگری سیستماتیک تمام بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون بالا برای بیماری مزمن کلیه
٭ تشویق رفتارهای پیشگیرانه
٭ آموزش همه کادر درمان در مورد نقش کلیدی آنها در شناسایی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن کلیه بویژه در مناطق پرخطر
٭ نقش مقام‌های بهداشتی محلی و ملی در کنترل اپیدمی بیماری مزمن کلیه
٭ تشویق دولت‌ها به منظور سرمایه‌گذاری در غربالگری بیماری‌های کلیه
فدراسیون بین‌المللی مبانی کلیه از مدارس سراسر جهان درخواست کرده است در روز جهانی کلیه انتخاب شیوه زندگی سالم مانند حذف نوشابه و نوشیدنی‌های مصنوعی، فعالیت بدنی و انتخاب مواد غذایی سالم را به کودکان آموزش دهند.

 


رژیم غذایی مبتلایان به نارسایی کلیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: