کد خبر: ۱۰۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 09
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت گفت: محصولات تراریخته باید با کنترل، ایمنی لازم و رعایت اصول اخلاقی، وارد شده و مورد استفاده قرار گیرند.
به گزارش شفا آنلاین،ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص موضع وزارت بهداشت در مورد محصولات ترا ریخته بیان کرد: در مورد محصولات ترا‌ریخته باید نه افراط شود و نه تفریط.

وی ادامه داد: با توجه به رشد جمعیت جهان و میزان نیاز به مواد غذایی روی آوردن به این محصولات اجتناب ناپذیر است محصولات ترا‌ریخته باید با کنترل ایمنی لازم و رعایت اصول اخلاقی مورد استفاده قرار گیرند.

حریرچی راجع به واردات محصولات دستکاری شده ژنتیکی اظهار کرد: محصولات ترا‌ریخته که وارد کشور می‌شوند باید مجوزهای لازم برای ورود را گرفته و دارای استاندارد لازم باشند.

وی اضافه کرد: نمی‌توان همه محصولات ترا‌ریخته را رد یا قبول کرد خصوصا محصولات واسطه‌ای که برای تغذیه دام مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطر نشان  کرد: محصولات ترا‌ریخته نهایی عمده‌ای وارد کشور نمی‌شوند و اغلب این محصولات بینا‌بینی هستند که با مجوز جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت به کشور راه پیدا کرده‌اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: