کد خبر: ۱۰۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 10
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>پژوهشگران به تازگی اعلام کردند که مصرف پروتئین و رژیم های غذایی حاوی پروتئین به کالری سوزی و کاهش وزن منجر میشود .

به گزارش شفا آنلاین،  این تحقیقات نشان می دهد که مصرف پروتئین بیشتر در افراد ، سیری طولانی مدتی را نسبت به غذاهای کم پروتئین ایجاد می کند.

 دکتر ریچارد مات، استاد دانشگاه پوردیو در ایندیانا واقع در ایالات متحده آمریکا که سرپرستی این تیم تحقیقاتی را بر عهده دارد درباره تاثیر رژیم غذائی سرشار از پروتئین در کاهش وزن اظهار داشت : افزایش مصرف پروتئین می تواند به کاهش وزن و درمان چاقی در کوتاه  مدت کمک کند و با استفاده از آن  فرد  مورد نظر احساس سیری بیشتری می کند زیرا  پروتئین ها نقش عمده ای در فعال کردن هورمون سیری در فرد دارند اما استفاده طولانی مدت از پروتئین ها با حجم زیاد هیچگاه توسط پزشکان توصیه نشده است .

افزایش مصرف پروتئین می تواند به کاهش وزن و درمان چاقی در کوتاه  مدت کمک کند و با استفاده از آن  فرد  مورد نظر احساس سیری بیشتری می کند زیرا  پروتئین ها نقش عمده ای در فعال کردن هورمون سیری در فرد دارند اما استفاده طولانی مدت از پروتئین ها با حجم زیاد هیچگاه توسط پزشکان توصیه نشده است .

به گفته متخصصان تغذیه ، مواد غذایی که شامل پروتئین در حد مطلوبی هستند شامل تخم مرغ ، گوشت ، ماهی ، لوبیا ، عدس ، ماست و آجیل ها به طور سیستماتیک درفرد  ایجاد سیری کرده و می توانند در رژیم های غذایی کوتاه مدت مورد استفاده قرار بگیرند .

در ادامه این تحقیقات دکتر لیدی ، استادیار دانشگاه میسوری و از پژوهشگران حاضر در این مطالعات اضافه کرد که میزان مصرف پروتئین در طول شبانه روز همچنان مبهم است و نمی توان گفت که چه میزان پروتئین به عنوان حد متوسط برای بدن مورد نیاز است و حتی چه میزان از مصرف پروتئین به فرد احساس سیری بیشتری می دهد زیرا که ساختار فیزیکی انسان ها متفاوت هستند و تنها می توان به توصیه مصرف متعادل پروتئین برای هر فرد اکتفا کرد . Healthsite

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: