کد خبر: ۱۰۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 14
متخصص پزشکی ورزشی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- متخصص پزشکی ورزشی گفت: بیماران کلیوی می توانند ورزش های گوناگونی را با تجویز و تحت نظر پزشکان متخصص مربوطه انجام دهند.

دکتر شاهین صالحی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: بیماران کلیوی می توانند ورزش های گوناگونی انجام دهند؛اما باید توجه داشت که در بیماران کلیوی رتبه بندی و شدت بیماری ها از یک شدت خفیف تا دیالیزدرنوسان است


وی ادامه داد: به همین دلیل نوع ورزش هایی که برای بیماران کلیوی تجویز می شود متفاوت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد: بیماران کلیوی می توانند بسیاری از ورزش های هوازی مانند پیاده روی های خفیف؛ دویدن های آهسته؛ استفاده از استخر؛ ورزش های آبی و ورزش هایی با شدت پایئن را به راحتی انجام دهند.

وی همچنین افزود: حال اگر ورزش های مذکور زمینه ناراحتی و نارسایی های قلبی، نارسایی های تنفسی و... مشکل آنها را تشدید کند مجاز به انجام آنها نیستند.

صالحی بیان کرد: با توجه به این که بیماری های کلیوی رتبه بندی های مختلفی دارد و شدت بیماری از خیلی خفیف تا خیلی شدید متغییر است برای همه این بیماران نمی توان نسخه ثابتی پیچید.

متخصص پزشکی ورزشی توصیه کرد:
بنابراین نوع و حد ورزش باید توسط متخصص پزشکی ورزشی مشخص شود نه به صورت خودسرانه؛ زیرا امکان دارد برای بیمار مشکلاتی ایجاد شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: