کد خبر: ۱۰۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 08
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>یک بررسی جدید می‌گوید زنانی که از فرد موردعلاقه خود که دارای یک بیماری جدی است، پرستاری می‌کنند با چالش‌های بیشتری در مقایسه با مردان روبرو می‌شوند.
به گزارش شفا آنلاین،پژوهشگران دریافته‌اند با وجودی که به لحاظ سنتی زنان مسئولیت مراقبت از بیماران را دارند، مردان بیشتری در حال به دست گرفتن این مسئولیت هستند.

       کارلا واشنگتن، استادیار دانشکده پزشکی خانواده و جمعیت‌ها از دانشگاه میسوری می‌گوید: «با پیشرفت بیماری یک فرد عزیز در خانواده، مسئولیت‌های مراقبت‌کنندگان خانواده همچون حمام بردن و رعایت بهداشت، پخت‌وپز، تمیز کردن و مدیریت صورت‌های پرداختی خانواده به‌شدت افزایش می‌یابد. بار مسئولیت‌های اضافی می‌تواند استرس‌های جدی به زندگی مراقبت‌کنندگان وارد کند. درحالی‌که مسئولیت‌های اضافی در مردان نیز رو به گسترش است، ما توانسته‌ایم تفاوت‌های جنسیتی چشمگیری را درباره نحوه تجربیات مراقبت‌کنندگان مشاهده کنیم.»

 محققان 280 خانواده مراقبت‌کننده را بررسی کردند و دریافتند که زنان در مقایسه با مردان از عزت‌نفس و حمایت کمتری برخوردار و با پیامدهای آسیب‌زننده بیشتری به لحاظ سلامتی و برنامه‌ریزی روبرو هستند. این یافته‌ها می‌تواند بازتابی از تبعیض‌های جنسیتی در جامعه باشد.

واشنگتن می‌گوید: «مراقبت از یکی از اعضای بیمار خانواده مسئولیتی است که غالباً به زنان واگذار می‌شود. اگر جامعه به‌طور طبیعی زنان را در این نقش می‌بیند، این امکان وجود دارد که سایر اعضای خانواده از ضرورت حمایت مراقبت‌کنندگان آگاهی نداشته باشند و درنتیجه کمتر در پی حمایت از آنها برآیند.»
Healthday
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: