کد خبر: ۹۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 03
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>بارداری با چندقلو می‌تواند خطرات فراوانی به همراه داشته باشد و یکی از آنها برای یک مادر انگلیسی رخ داد و نزدیک بود به مرگ یکی از جنین‌ها منجر شود.
به گزارش شفا آنلاین،یک زن و شوهر انگلیسی در هفته 20ام بارداری مادر ناگهان متوجه شدند که در سونوگرافی یک مورد مشکوک وجود دارد و آن بنا به تشخیص پزشکان سندروم انتقال خون دو قلو به دوقلو مشهور به ( TTTS) است که در اثر آن خون رسانی بین دوقلوها از طریق جفت به درستی صورت نمی‌گیرد.

گفتنی است، پزشکان با استفاده از جراحی لیزری سرانجام موفق به نجات جان دوقلو شده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، سندروم انتقال خون دوقلو به دوقلو (TTTS) در حدود 15 درصد از دو قلوهای همسان را درگیر می‌کند و در این عارضه خون از طریق یک جفت بین دوقلوها به اشتراک گذاشته می‌شود. 

در اثر این عارضه خون جفت به یکی از دوقلوها بیشتر می‌رسد و این باعث فشار بر قلب و نارسایی قلبی می‌شود، از طرف دیگر دوقلوی دیگر خون کمتری دریافت می‌کند و این باعث رشد کم، کند ذهنی و حتی بروز مرگ می‌شود.
 
پزشکان بلافاصله پس از تشخیص عارضه در بیمارستان سنت جورج لندن مادر دو جنین پسر،کایری و نیاح را تحت عمل جراحی قرار دادند، در شیوه جراحی مورد استفاده قرار گرفته در این مورد نادر پزشکی، جفت توسط پرتو لیز به دو قسمت تقسیم می‌شود و همچنین رگهای خونی زائد توسط پرتو لیزر مسدود و کور می‌شوند تا اکسیژن و تامین مواد مغذی به هر دو نوزاد به صورت مساوی درآید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: