کد خبر: ۹۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 02
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>مرگ زودرس در اثر درمان بسیار شدید با داروهای سمی شیمی‌درمانی در طب جدید مورد بازنگری و انتقاد قرار گرفته است و روشی جدید در خصوص زنده نگه داشتن بیماران به وجود آمده است.
به گزارش شفا آنلاین، پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند روش‌های کنونی شیمی درمانی برای مهار سرطان سینه در زنان می‌تواند با تغییر در میزان دوز داروی شیمی‌درمانی سبب افزایش امید به زندگی در آنها و ایجاد روحیه شاد و حتی طول عمر بالاتر در آنها شود.

گفتنی است، دوزهای پایین داروهای شیمی‌درمانی می‌تواند با درگیر کردن سلول‌های کمتر سرطانی و در عوض کنترل جریان پیشرفت سرطان باعث افزایش عمر زن مبتلا به سرطان سینه شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند حتی در دوزهای بالای شیمی‌ درمانی برخی از سلول‌های سرطانی نسبت به درمان از خود مقاومت نشان می‌دهند و زنده می‌مانند.

نتایج این پژوهش که در برخی مجلات علمی معتبر جهانی به چاپ رسیده نشان می‌دهند تلاش خیلی جدی برای نابودی تومورهای سرطانی و شیمی‌درمانی بسیار سنگین، می‌تواند نتایج منفی دربر داشته باشد و با وجود نابودی تومور سرطانی، به دلیل آسیب‌ها و عوارض جانبی ناشی از سرطان و پروسه درمان، بیمار زمان کوتاه‌تری برای زنده ماندن داشته باشد و جان خود را از دست بدهد.

پژوهشگران در تحقیقات جدید اعتقاد دارند باید پزشکان و سرطان شناسان به آرامی سرطان را در بیماران درمان کنند زیرا هنگامی که به بیمار دارو با دوزهای بالا تزریق می‌شود به دلیل ماهیت ذاتا سمی این داروها برخی سلول‌های سرطانی با توانی مضاعف اقدام به مقاومت در برابر درمان و زنده ماندن می‌کنند.

در عوض بر اساس پژوهش‌های جدید دوزهای پایین‌تر  شیمی‌درمانی می‌تواند باعث مقاومت کمتر سلول‌های سرطانی برای زنده ماندن در کنار انجام روند درمانی شود.

پژوهشگران این نتایج را با تحقیق بر روی موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به سرطان و آزمایش‌ دوزهای مختلف داروهای شیمی درمانی بر روی آنها بدست آورده‌اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: