کد خبر: ۹۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 02
شفا آنلاین>سلامت>جراح برجسته قلب اسپانیا با بیان این که بیماری های عروق کرونر و تصلب شرائین در تمام جهان از بیماری های شایع قلب و عروق محسوب می شود، گفت: در ایران بیماری های دریچه ای ناشی از روماتیسم قلبی بیشتر از اروپا دیده می شود.

 به گزارش شفا آنلاین،پروفسور کارلوس مسترس در حاشیه چهارمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران افزود: ایران از پیشرفت های علمی و پزشکی بسیار مناسبی در نحوه درمان بیماری قلبی و عروقی برخوردار است و با دارا بودن متخصصان قلب و عروق روند درمان و جراحی های قلبی را به بهترین شکل می توان به بیماران ارایه کرد.
مسترس کنترل چاقی، فشار خون و چربی خون را از عوامل موثر پیشگیری از بیماری های قلبی عنوان کرد و افزود: رعایت عوامل پیشگیری نه تنها در بزرگسالان بلکه در کودکان نیز ضروری و تأثیر آن در کاهش بیماری ها غیرقابل انکار است.
این جراح قلب اسپانیایی با اشاره به عنوان سخنرانی خود در این کنگره مبنی بر عفونت های دریچه ای قلب، افزود: عفونت دریچه های قلب یکی از بیماری های قلبی است که هر چند دامنه آن محدود است، اما افزایش آگاهی مردم و افکار عمومی نسبت به علائم این بیماری و درمان سریع آن لازم است.
وی اظهار کرد: ورود میکروب و تهاجم آن به دریچه های قلب از راه های ورودی مثل عفونت های دندان، اعمال جراحی و اعتیاد به داروهای تزریقی از علل اصلی بروز عفونت های دریچه قلب به شمار می آیند.
پروفسور مسترس در پایان با تاکید بر اهمیت شناخت راه های بروز بیماری عفونت های دریچه ای و همچنین راه های پیشگیری از آن، گفت: این بیماری درمان های مختلف دارد ولی به طور معمول 50 درصد افراد مبتلا با دارو درمان می شوند و حدود 50 درصد بیماران نیز نیاز به عمل جراحی دارند.
جراح برجسته قلب اسپانیا چهارمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران را از لحاظ علمی بهترین کنگره در سطح خاورمیانه و قابل قیاس با کنگره های آمریکا و اروپا ارزیابی کرد.

**اهمیت پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی
همچنین دکتر فریدون نوحی رئیس مرکز قلب شهید رجایی اجرای اقدامات پیشگیرانه از بیماری های قلبی و عروقی در کشور را در کاهش بیماری ها بسیار موثر دانست و افزود: پیشگیری همواره باید در صدر اقدامات باشد اما باید توجه داشت که در برخی موارد درمان و کنترل بیماری هایی مثل فشار خون در سنین بالا نیز معنای پیشگیری از ابتلا به بیماری قلبی عروقی را دارد.
نوحی توصیه کرد: کنترل و درمان بیماری مانند فشار خون یعنی پیشگیری از بیماری های کلیوی، سکته مغزی و قلبی، بنابر این نکته مهم رعایت پیشگیری های اولیه برای جلوگیری از ابتلا به چاقی، فشار خون، دیابت است و در صورت ابتلا درمان این بیماری ها به عنوان پیشگیری ثانویه حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: باید از دوران کودکی آموزش فاکتورهای خطر، رعایت تدابیری همچون تغذیه سالم، فعالیت و ورزش کافی و پرهیز از کشیدن سیگار را برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ها ترویج کنیم.
چهارمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با حضور متخصصان داخلی و خارجی در بیمارستان قلب شهید رجایی تا روز جمعه 14 اسفندماه ادامه دارد.ایرنا
برچسب ها: کنگره ، مشترک ، قلب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: