کد خبر: ۹۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 04
شفا آنلاین>سلامت>پژوهشگران در مطالعات جدید خود دریافتند که میتوان از تکنیک های درمانی صدمات مغزی همچون سکته و افسردگی ،برای بهبود یادگیری و مهارت در خلبانان نیروی هوایی نیز استفاده کرد .این روش موجب افزایش کارائی و توان یادگیری در مغز می شود.
به گزارش شفا آنلاین،مطالعات جدیدی که در مرکز تحقیقاتی HRL  ایالات متحده صورت گرفته به طور خاص نشانگر این موضوع است که تحریک جریان مستقیم  در مغز می تواند منجر به  افزایش کارکرد مغز در حوزه یادگیری شود .

در این آزمایش خلبانان تازه کاری که از کلاه های مخصوص حامل الکترود های جاسازی شده استفاده می کردند و سلولهای مغزی در آن ها تحریک شده بود ، عملکرد بهتری نسبت به دیگران داشتند .

دکتر متی فیلیپس ، سرپرست این تیم تحقیقاتی در رابطه با موضوع فوق اعلام کرد: ما در ابتدا به بررسی  الگو های فعالیت مغزی 6 خلبان تجاری و نظامی پرداخته و این الگو ها رابه   افراد تازه کار به وسیله دستگاههای درمانگر انتقال داده در انتهای این  پروسه از پروازهای شبیه سازی شده برای ارزیابی این روش استفاده کردیم. در این آزمایش خلبانان تازه کاری که از کلاه های مخصوص حامل الکترود های جاسازی شده استفاده می کردند و سلولهای مغزی در آن ها تحریک شده بود ، عملکرد بهتری نسبت به دیگران داشتند .

دکتر فیلیپس در ادامه توضیحات خود گفت : ما تمام فعالیت های مغزی  خلبانان  نیروی هوایی را در دوره مشخصی مورد ارزیابی قرار داده و نتایج آن را ثبت کردیم . در ادامه این مطالعات و به منظور بررسی دقیق تر موضوع،  روش درمانی موسوم TDSC که برای بهبود بیماران آسیب دیده مغزی استفاده می شود را برروی این افراد اجرا کرده و در پایان شاهد تسریع بیش از پیش یادگیری در افراد مورد آزمایش قرار گرفته شده بودیم .

دکترفیلیپس  در پایان با اشاره به افزایش قدرت  یادگیری از طریق تحریک مغز اظهار امیدواری کرد که این روش در سیستم و سطوح مختلف آموزشی مورد بهره برداری قرار بگیرد. وی با اطمینان خاطر نشان کرد به زودی در سیستم های آموزشی پایه شاهد استفاده از این روش خواهیم بود .

 Healthsite


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: