کد خبر: ۹۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۴ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 08
متخصص پوست و لیزردرمانی در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- متخصص پوست و لیزردرمانی به تشریح شایع ترین سرطان های پوست در کشور پرداخت.
دکتر زهره نیکبخت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: یکی از سرطان های شایع سرطان سلول های بازال پوست  است که به شکل یک رنگ دانه و خال کوچک و بدون درد ظاهر می شود.البته اغلب نیز به علت عدم درد با خال اشتباه گرفته و دیرهنگام به پزشک مراجعه می شود.

وی ادامه داد: در صورتی که اگر از همان ابتدا برای درمان مراجعه شود سرطان قابل پیشگیری و درمان است. به همین دلیل متخصصین پوست می گویند که ایجاد هر نوع ضایعه ناگهانی روی پوست را باید جدی گرفت، شاید در این صورت عواقب بدی به همراه نداشته باشد.

دکتر نیکبخت علل ایجاد سرطان های پوست را زیاد دانست و افزود: البته عامل اصلی ناشناخته است اما به طور کلی برای سرطان های پوست تابش آفتاب آن هم به صورت مداوم خیلی موثر است.

سرطان اسپینوسلولر

وی سرطان اسپینوسلولر را هم در کشور شایع اعلام و بیان کرد: در افرادی که خیلی پیپ و سیگار می کشند و حرارت به طور مداوم با لب آنها برخورد دارد این نوع سرطان بیشتر دیده می شود.

نیکبخت در ادامه هشدار داد: گاهی اوقات ضایعات خوش خیم می توانند به علت تابش آفتاب یا به مرور زمان به سرطان تبدیل شوند.

وی تأکید کرد: از آنجا که شیوع برخی از سرطان های پوست در افرادی که در محیط های باز و در معرض آفتاب کار می کنند نیز دیده می شود بنابراین به ماهیگیران؛ کشاورزان و... توصیه می شود که به طور حتم از پوشش مناسب استفاده نمایند تا گرفتار بیماری های سخت و سرطان نشوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: