کد خبر: ۹۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 01
شفا آنلاین>سلامت>محققان می‌گویند احتمال بیشتری دارد زنان مبتلا به دیابت بارداری، شیر کمتری برای تغذیه کودک خود داشته باشند.
 به گزارش شفا آنلاین، مقاومت به انسولین در زنان چاق شایع‌تر است و همچنین چاقی منجر به مشکلات شیردهی می‌شود. اکنون به نظر می‌رسد عدم تحمل گلوکز در مادر نیز شیردهی را سخت‌تر می‌کند. مزایای تغذیه از شیر مادر، هم برای مادر و هم برای فرزند اثبات شده و تمام مادران حتی دیابتی‌ها، تشویق شدند تا به نوزادان خود شیر دهند. با این حال بسیاری از زنان پس از مدتی آن را قطع می‌کنند که شایع‌ترین دلیلش، کم بودن شیر است.

       مادران دیابتی
ملاحظات خاصی دارند؛ یک پژوهش جدید نشان داد زمان بیشتری طول می‌کشد تا مادران دیابتی آغاز به شیر دادن کنند و این احتمالاً به خاطر نقش انسولین در شیردهی است. به علاوه تغذیه از شیر مادر نیاز به انسولین را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد؛ زیرا شیر مادر لاکتوز دارد که نوعی قند است. غذا دادن به بچه به معنای از دست دادن قند و کاهش سطح گلوکز خون است. مادران شیرده دیابتی باید از تغییر بالقوه‌ای که در میزان قند خون آنها اتفاق می افتد، آگاه باشند تا از افت قند خون پیشگیری کنند. به نظر می‌رسد این اولین تحقیقی باشد که درباره ارتباط دیابت مادر و کم بودن شیر وی انجام می‌گیرد و می‌تواند در آینده سرنخ‌هایی برای راه‌های درمانی افزایش شیر ارائه دهد. آن‌ها ۶۴۱ زن را بین ژوئن ۲۰۱۱ تا می ۲۰۱۳ مطالعه کردند. از زمان زایمان تمام شرکت‌کنندگان، بیش از ۹۰ روز نگذشته بود و همه به شیردهی علاقه داشتند.

       این گروه نتایج بررسی مادران دیابتی، مادرانی که به‌جز کمبود شیر مشکل دیگری ندارند و مادرانی که مشکلات شیر دادن را تجربه می‌کنند، اما از نظر میزان شیر مشکلی نداشتند را با یکدیگر مقایسه کردند. از زمانی که پژوهشگران به نشانه‌های اختلال در سوخت‌وساز گلوکز در دوران حاملگی علاقه‌مند شدند، بین انواع دیابت‌ها تفاوتی قائل نشدند.

       امکان دارد پیش از حاملگی برخی از مادرانی که دیابت بارداری دارند، اختلال متابولیسم گلوکز تشخیص داده نشده داشته باشند. نتایج نشان داد که حدود ۱۵ درصد از افراد دارای کمبود شیر، سابقه دیابت در طول بارداری داشتند. در حالی‌که حدود ۶ درصد از مادرانی که مشکلات شیردهی غیر مرتبط با مقدار شیر داشتند، دیابتی بودند.MNT
سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: