کد خبر: ۹۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 25
شفا آنلاین>سلامت>مطالعات جدید نشان می دهد داروهای کاهش فشار خون، احتمال مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را در دیابتی ها افزایش می دهد.

به گزارش شفا آنلاین، مطالعات جدید محققان دانشگاه اومئو سوئد نشان می دهد که استفاده بیماران مبتلا به دیابت از داروهای ضد فشار می تواند موجب افزایش خطر مرگ در اثر عوارض قلبی و عروقی شود.
محققان اطلاعات مربوط به 49 پژوهش منتشر شده و نشده را در رابطه با 74 هزار داوطلب، با هدف بررسی تاثیر مصرف داروهای کاهش فشار خون بر بیماران مبتلا به دیابت‏، گردآوری کردند. اما با توجه به این که اطلاعات مربوط به تحقیقات گذشته بود، امکان بررسی نتایج و تحلیل مستقیم آزمون ها را روی بیماران داوطلب نداشتند. علاوه بر این، نتایج این تحقیقات بر اساس اطلاعات مربوط به بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 به دست آمده و ممکن است این نتایج در مورد بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 مصداق نداشته باشد.
آن ها در این تحقیقات متوجه شدند که نحوه تاثیرگذاری داروهای ضدفشارخون، به فشارخون سیستولیک (حداکثر فشار خون شخص) بیمار مبتلا به دیابت، پیش از شروع درمان، بستگی دارد. خطر مرگ، سکته قلبی و ایست قلبی بیمارانی که قبل از شروع درمان با داروی ضد فشار، فشار خون سیستولیک آن ها بالاتر از 140 میلیمتر جیوه باشد، کمتر است. اما در مورد افرادی که فشار خون سیستولیک کمتر از 140 میلیمتر جیوه دارند، درمان دارویی فشار خون، موجب افزایش 15 درصدی خطر مرگ بر اثر عوارض قلبی و عروقی می شود.
اما باید به خاطر داشت که استفاده از داروهای ضدفشار برای اغلب بیماران دیابتی که دارای فشارخون بالاتر از 14 هستند، حیاتی است.
فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می شود.
به طور متوسط از بین هر سه فرد میانسال، یک نفر به این عارضه مبتلا است؛ کاهش مصرف نمک، کاهش وزن، ورزش منظم، اجتناب از دخانیات، نوشیدن هشت لیوان آب در روز، اجتناب از تنش و استرس، کاهش مصرف کافئین، استفاده از غذاهای گیاهی و خواب کافی، مهمترین راهکارهای طبیعی کاهش فشار خون هستند که به ویژه به بیماران مبتلا به دیابت توصیه می شود.
دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین بوجود می ‏آید. انسولین ماده ‏ای است که توسط لوزالمعده تولید می شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم ترین منبع انرژی بدن است.
بنیاد بین المللی دیابت پیش بینی می کند که تا سال 2040 میلادی، از هر 10 فرد بالغ، یک نفر به دیابت مبتلا خواهد بود و تعداد مبتلایان از 415 میلیون نفر در سال 2015 به 642 میلیون نفر می رسد؛ همچنین هزینه مراقبت های بهداشتی 673 میلیارد دلاری در سال 2015، به 802 میلیارد دلار خواهد رسید.
نتایج این تحقیقات در نشریه British Medical منتشر شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: