کد خبر: ۹۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 25
شفاآنلاین:طب سنتی> آنتی بیوتیک های طبیعی که در طب سنتی وجود دارند یک جایگزین عالی برای آنتی بیوتیک های شیمیایی هستند که هیچ گونه عوارضی برای بدن تان نخواهند داشت.
به گزارش شفاآنلاین : در برخی موارد که بیماری و عفونت بدن شدید است نیاز زیادی به مصرف آنتی بیوتیک ها آن هم تحت نظر پزشک وجود دارد؛ اما در مواردی که مربوط به سرماخوردگی و ناخوشی های روزمره است می توانید به درمان های طبیعی اعتماد کنید.

خدای نکرده بیمار شده اید؟ خیلی از ما عادت داریم که با اولین سرماخوردگی و یا مشکلات دیگر راه مطب دکتر و یا داروخانه را می گیریم و به سراغ مصرف آنتی بیوتیک می رویم. البته در برخی موارد که بیماری و عفونت بدن شدید است نیاز زیادی به مصرف آنتی بیوتیک ها آن هم تحت نظر پزشک وجود دارد؛ اما در مواردی که مربوط به سرماخوردگی و ناخوشی های روزمره است می توانید به درمان های طبیعی اعتماد کنید؛ چون مصرف آنتی بیوتیک ها عوارض زیادی دارند و در بسیاری از موارد کارایی لازم برای مقابله با ویروس ها را ندارند. در این مطلب شما را با چند آنتی بیوتیک طبیعی آشنا می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

 
روغن ارگانو یا پونه کوهی


گیاه ارگانو که به پونه کوهی نیز معروف است بدون شک یکی از آنتی بیوتیک های طبیعی قوی محسوب می شود. نتایج بررسی ها نشان می دهد که این گیاه قدرت تخریب باکتری های پنوموکوک، استافیلوکوک، استرپتوکوک و انتروکوک را به ترتیب به میزان ۹۶،۹۲، ۸۳، ۷۸ درصد دارد. روغن ارگانو برای مقابله با ویروس ها، عفونت ها و تب مورد استفاده قرار می گیرد. نتایج پژوهش هایی که در دانشگاه Georgetown به چاپ رسیده است نشان می دهد که این روغن به اندازه ی آنتی بیوتیک های کلاسیک قدرت درمانی دارد. محققان معتقدند که روغن ارگانو برای درمان ۲۵ نوع باکتری مختلف از جمله باکتری هایی که نسبت به آنتی بیوتیک مقاوم شده اند و همچنین باکتری های عامل عفونت های روده ای، عفونت های مجاری ادراری، تب تیفوئید (حصبه)، وبا، زخم ها و عفونت های پوستی مفید هستند. قدرت ضدویروسی این گیاه برای مقابله با آنفولانزا، سرماخوردگی، سرخک و اوریون از شهرت خوبی برخوردار است. پونه ی کوهی باعث کاهش التهاب و درد شده و نیش حشراتی مانند زنبور را خنثی می کند.

 
فلفل کاین

این ادویه تند از دوره باستان به خاطر قدرت درمانی و آنتی بیوتیکی آن مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه نیز علم ثابت کرده است که استفاده از فلفل کاین مانند یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند. این فلفل برای درمان عفونت شایع زنانه به نام وولووژاینیت ( بیماری ناحیه تناسلی در زنان ) مؤثر عمل می کند. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که این ادویه دارای خاصیت ضدقارچی و آنتی بیوتیکی مؤثری جهت مقابله با این بیماری می باشد. برای استفاده می توانید فلفل کاین را در روغن زیتون رقیق کنید و روی محل مورد نظر بزنید. بهتر است از دکترهای طب سنتی یا عطاری ها روش استفاده را جویا شوید.

 
گیاه سرخارگل یا اکیناسه

گیاه سرخارگل گیاهی از آمریکای شمالی است. مردم این نواحی از گل ها و ریشه ی این گیاه برای درمان زخم ها از هر نوعی که باشد استفاده می کنند. اکیناسه با عفونت ها مقابله کرده و به بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن در تولید لنفوسیت ها کم می کند. سلول های لنفوسیتی کوچک ترین سلول های بافت های رابط هستند که نقش محافظتی دارند و وظیفه شان تولید آنتی بادی ها و شرکت در واکنش های ایمنی بدن است. به این ترتیب گیاه اکیناسه می تواند مانع از بروز بیماری ها و همچنین تسریع درمان و بهبودی شود. این گیاه سیستم ایمنی بدن را به طور طبیعی تقویت کرده و با عفونت های باکتریایی و ویروسی مقابله می کند. این گیاه می تواند برای مقابله با تب، عفونت گوش و علائم آنفولانزا مفید باشد. اکیناسه برای مقابله با باکتری خطرناکی مانند استافیلوکوک مؤثر است و باعث تسکین مشکلات تنفسی، گوارشی و دستگاه ادراری می شود. این گیاه همچنین برای کاهش التهاب و تورم پوست و پاکسازی لنف مؤثر عمل می کند. چند قطره از تنتور این گیاه باعث بهبود گلودرد می شود.

 
گیاه آستراگالوس یا گون

آستراگالوس یک گیاه بومی چینی است. از بیش از ۲۰۰۰ سال پیش در کشورهای آسیایی از این گیاه برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از آنفلوانزا و سرماخوردگی استفاده می شود. این گیاه با تحریک تولید موادی به نام انترفرون (ماده ی افزایش دهنده ی قدرت دفاعی بدن) با بروز بیماری ها و عفونت ها مقابله می کند. گون خواص ضدالتهابی و آنتی باکتریایی دارد. این گیاه حاوی آنتی اکسیدان بوده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. برای کاهش فشارخون و پیشگیری از دیابت نیز می توانید به این گیاه اعتماد کنید.

 
لیموترش

لیموترش یکی از مرکبات پرخاصیت است؛ چون سرشار از ویتامین C بوده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این میوه برای مقابله با ویروس های زمستانی مانند آنفلوانزا، سرماخوردگی و یا آنژین مؤثر است. لیموترش تب را کاهش می دهد و نوشیدن مخلوط آب لیموترش و آب به صورت ناشتا بهره مندی از خواص آن را افزایش می دهد.

 
سرکه

سرکه یک ماده اسیدی با خاصیت آنتی باکتریال قوی است که برای مقابله با عفونت گوش مؤثر عمل می کند. می توانید اندکی سرکه طبیعی مخلوط شده با کمی آب را به مجرای گوش بریزید. این روش طبیعی برای مقابله با عفونت گوش مفید است.

 
عسل

عسل یک ماده معجزه گر طبیعی برای پوست است. موم عسل نیز حاوی ترکیباتی است که برای مقابله با گلودرد، آنژین و عفونت های کوچک دهانی مفید است. در صورت سرماخوردگی حتماً عسل را با کمی آب گرم و لیموترش مخلوط کرده و میل کنید.

 
چای سبز

چای سبز نیز یک آنتی بیوتیک طبیعی است که به دلیل دارا بودن اپی گالوکاتچین گالات اکثر باکتری ها را ناکار می کند. از آنجایی که چای سبز قدرت شکست سلول های چربی را دارا است ارزش مصرف روزانه را دارد.

 
سیر

سیر یک ماده غذایی چند ارزشی است. سیر آنتی بیوتیکی طبیعی است که درمان کننده ی اکثر بیماری ها مانند برونشیت و حتی ذات الریه می باشد. توصیه می کنیم در روزهای سرد سال به صورت روزانه خام این ماده ی غذایی را به همراه غذا میل کنید.

 
عصاره هسته گریپ فروت

عصاره هسته گریپ فروت یک آنتی بیوتیک طبیعی است که به صورت قطره یا کپسول عرضه شده است. این ماده سرشار از فلاوونوئیدها (  فلاونوئید یک ماده آنتی‌اکسیدان است که عملکرد ریه را بهبود می‌بخشد ) است و یکی از بهترین درمان های طبیعی التهاب های دستگاه گوارشی محسوب می شود.

 
عصاره برگ زیتون

عصاره ی برگ زیتون خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارد. این ماده باعث به تأخیر انداختن پیری سلول های بدن شده و بروز بیماری های مربوط به سالمندی را نیز به تأخیر می اندازد. عصاره ی برگ زیتون یک مسکن طبیعی نیز محسوب می شود.

 
گیاه مریم گلی

مریم گلی را جزو اجداد آنتی بیوتیک ها می دانند. از دوره ی باستان از این گیاه پرخاصیت استفاده های درمانی زیادی می شود. مریم گلی سرشار از آهن، کلسیم و ویتامین های A بوده و یک ماده ی ضدعفونی کننده است. در نتیجه برای مقابله با ویروس های زمستانه مؤثر عمل می کند. به اعتقاد محققان این گیاه باعث افزایش طول عمر نیز می شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
0
0
متاسفانه نویسنده این مقاله نمی دانسته که آنتی بیوتیک برای باکتری هست نه ویروس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: