کد خبر: ۹۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 23
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>وزیر بهداشت کلمبیا می‌گوید که رفتار متفاوت ویروس زیکا در کلمبیا می‌تواند اهمیت جهانی داشته باشد.
به گزارش شفا آنلاین،   آلخاندرو گاویریا، وزیر بهداشت کلمبیا در مصاحبه‌ای گفت، این کشور منطقه آند ممکن است در پیش‌بینی‌هایش درباره شمار احتمالی بروز میکروسفالی مربوط به ویروس زیکا تجدیدنظر کند، زیرا با وجود شیوع زیکا تابه‌حال باید موارد این نقصان نوزادی بروز می‌کرد.

       به گفته گاویریا، در کلمبیا برعکس برزیل، با وجودی که هزاران زن باردار مبتلا به عفونت زیکا ثبت شده‌اند، هنوز هیچ موردی از میکروسفالی مربوط به زیکا گزارش نشده است. گاویریا گفت: «آنچه در کلمبیا دارد رخ می‌دهد، اهمیت جهانی دارد، نه‌تنها به این خاطر که ما با شیوع ویروس مواجهیم، بلکه به این خاطر که ما یک نظام ردیابی خوب همه‌گیرشناختی داریم.»

       کلمبیا ۳۱۵۵۵ مورد عفونت با این ویروس را در آخرین بولتن همه‌گیری‌شناختی‌اش ثبت کرده است و ۵۰۱۳ نفر از این موارد زنان باردار هستند.

       دولت کلمبیا در ابتدا پیش‌بینی کرده بود که بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ مورد میکروسفالی مربوط به زیکا در امسال رخ دهد، یعنی پنج برابر بیشتر از میزانی که به‌طورمعمول در هر سال ثبت می‌شد، اما اکنون در حال تجدیدنظر در این پیش‌بینی است.

       گاویریا گفت: «ما درباره این رقم تردید دارم، ما در حال تجزیه‌وتحلیل وقایع برزیل هستیم، اما در فاصله زمانی میان اعلام آن تخمین و حال حاضر ما حتی یک مورد میکروسفالی نیافته‌ایم.» او گفت: «ما از زمانی که باید این موارد بروز می‌کردند، گذشته‌ایم. تعمیم ارقام برزیل به کلمبیا که ما براساس آن پیش‌بینی‌مان را انجام داده بودیم، دیگر معقول به نظر نمی‌رسد.»سپید
Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: