کد خبر: ۹۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 21
شفا آنلاین>سلامت>رئیس هیات مدیره انجمن دیابت ایران گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته در دهه 80 در ایران، شیوع دیابت بارداری حدود 9 / 4 درصد تخمین زده شد که از حدود هفت دهم درصد در کرمانشاه تا 6 / 18 درصد در کرج متغیر بوده است.

 به گزارش شفا آنلاین، اسدالله رجب گفت: بروز دیابت بارداری در حال افزایش است و براساس مطالعات جهانی، یکی از دلایل افزایش این نوع دیابت، افزایش سن ازدواج، افزایش سن بارداری و افزایش وزن عنوان شده است.
رجب افزود: به طور کلی براساس برنامه های تعیین شده از سوی گروه مطالعاتی انجمن جهانی دیابت و بارداری(IADPSG ) شیوع افزایش قندخون طی بارداری در جهان، حدود 17 درصد تخمین زده می شود که براساس نژاد و موقعیت جغرافیایی از 10 درصد در آمریکای شمالی تا 25 درصد در جنوب شرقی آسیا متغیر است.
رئیس هیات مدیره انجمن دیابت ایران خاطرنشان کرد:براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی دیابت در سال 2015 از هر هفت تولد، یک نوزاد تحت تاثیر دیابت بارداری متولد شده است؛ به عبارتی دیگر این فدراسیون از شیوع 14 درصد دیابت بارداری در جهان خبر داده است.

**سمینار دیابت بارداری و مدیریت پس از آن برگزار می شود
رئیس هیات مدیره انجمن دیابت ایران از برگزاری سمینار دیابت بارداری و مدیریت پس از آن، روز پنجشنبه ششم اسفندماه در محل بیمارستان صارم تهران خبر داد.
رجب گفت: این سمینار یکروزه در راستای افزایش شناخت و آگاهی عموم به ویژه بارداران (دیابتی و غیردیابتی) برگزار می شود و سخنرانان حول محورهایی همچون، کلیات دیابت، اثر دیابت روی مادر و جنین، مسائل روانشناختی در دیابت بارداری، تغذیه در دوران بارداری در بیماران دیابتی، شیوه مدیریت در دیابت بارداری، کنترل دیابت و بررسی های بعد از آن سخنرانی می کنند.
به گفته رجب، نقش آموزش در دوران بارداری و نقش مادر دیابتی در دوران بارداری از دیگر محورهای سمینار یکروزه دیابت بارداری و مدیریت پس از آن به شمار می آید.
وی افزود: این سمینار دارای امتیاز باز آموزی برای متخصصان و ورود برای عموم علاقمندان آزاد است و پزشکان جهت ثبت نام می توانند به سایت ircme.ir مراجعه کنند و یا با شماره 44670883 تماس بگیرند.
براساس آمار وزارت بهداشت حدود هفت میلیون تن در ایران دیابت دارند که نیمی از آنان از بیماری دیابت خود اطلاع ندارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: