کد خبر: ۹۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 21
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر از راه اندازی مرکز همودیالیز در کشور تاجیکستان خبر داد و گفت: در این مرکز از نیروهای متخصص و بومی تاجیکستان استفاده و حداقل تعرفه‌های درمانی از بیماران دریافت می‌شود.
به گزارش شفاآنلاین،هم اکنون جمعیت هلال احمر در کشور تاجیکستان یک درمانگاه دارد که خدمات پاراکلینکی ، بهداشتی و درمانی به بیماران در آن مرکز ارائه می‌شود.همچنین براساس نیازهای تاجیکستان و درخواست هایی مبنی بر راه اندازی یک مرکز همودیالیز در این کشور تصمیم گرفته شد یک مرکز همودیالیز افتتاح به ارائه خدمات مربوط بپردازد.

طبق بررسی های انجام شده در کل کشور تاجیکستان دو مرکز دولتی و خصوصی برای دیالیز وجود دارد که خدمات همودیالیز را به بیماران ارائه می‌کند.

برای راه اندازی این مرکز مکان مناسب در نظر گرفته شده و همچنین تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز و مواد اولیه،‌ فیلترهای دیالیز نیز به این کشور در حال ارسال است و امیدواریم به زودی این مرکز را دراوایل سال آینده در تاجیکستان راه اندازی می‌کنیم.

در فاز نخست،‌ این مرکز با پنج دستگاه همودیالیز کار خود را آغاز خواهد کرد و در آینده نزدیک نیز امکان توسعه مرکز و گسترش خدمات در آن وجود دارد.

سیاست کلی جمعیت هلال احمر این است که نیروهای بومی و متخصص آن کشور بیشتر به کار گرفته شوند اما در آغاز کار نیاز داریم که آموزش های لازم از سوی متخصصان کشور ما به آنان ارائه شود و یا در صورت امکان افرادی برای آموزش و یادگیری از تاجیکستان به ایران آیند تا بتوانند در آن مرکز مشغول به کار شوند.

در مجموع سعی مراکز بهداشت و درمان بر این است که حداقل نیروهای اعزامی را به تاجیکستان داشته باشیم، بر همین اساس یک پزشک علاوه بر کار پزشکی مدیریت مرکز درمانی را به عهده دارد و یک مسئول امور عمومی، حسابرسی و پشتیبانی در این مرکز مستقر خواهد شد.

 هزینه‌های درمانی به صورت کاملا رایگان نخواهد بود و حداقل مبلغ برای تامین هزینه های آن مرکز دریافت خواهد شد تا مرکز به صورت خودگردان اداره شود و دیگر نیاز به پرداخت هزینه‌های دیگر از سوی جمعیت هلال احمر ایران نباشد و تعرفه ها به میزانی خواهد بود که جنبه خیریه و انسان دوستانه آن حفظ شود.آنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: