کد خبر: ۹۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 20
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:داروی ایرانی در شرایط فعلی که مورد تعرض و تهاجم خودی‌ها و غریبه‌ها قرار دارد، به شدت نیازمند حمایت معنوی است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید حمید خوئی عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این مطلب که با عنوان بی کیفیت بودن داروهای داخل، دروازه ها را در مقابل داروهای وارداتی باز می کنند؛ اظهار داشت : بطور حتم این اقدام در راستای منافع ملی نیست و در این زمینه باید تمام دست اندرکاران و نهادهای درگیر دست به دست هم دهند و همه شرایط لازم برای ارتقای کیفیت داروی ساخت داخل را محقق کنند.

وی حمایت معنوی را یکی از مهمترین اقدامات در این عرصه ذکر و خاطرنشان کرد: داروی ایرانی در شرایط فعلی که مورد تعرض و تهاجم خودی ها و غریبه ها قرار دارد، به شدت نیازمند حمایت معنوی است چرا که کالای ملی باید به عنوان یک افتخار ملی شناخته شود و اگر نقصی هم در کیفیت وجود دارد، باید همه با یاری هم در جهت رفع آن بکوشند تا خدای ناکرده گمان نرود که برخی اصرار بر پایین بودن کیفیت داروی ایرانی برای توجیه هجوم و سیل واردات دارو دارند.

عضو داروساز هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ با تاکید بر لزوم حمایت مالی از صنایع به منظور ارائه تسهیلات ارزان برای نوسازی صنایع دارویی افزود: متاسفانه بخش عمده ای از ماشین آلات صنایع دارویی ما فرسوده است و سود ناچیز داروها اجازه نوسازی صنایع را نمی دهد.

وی ادامه داد :در این زمینه دولت باید در یک اقدام ملی، تسهیلات مالی ارزان در اختیار صنایع داروسازی ایرانی قرار دهد تا هم بتوانند به نوسازی ماشین آلات مبادرت ورزند و هم استانداردهای GMP خودرا ارتقا دهند.

خوئی، با بیان اینکه باید زمینه سازی حمایت سیاسی، اقتصادی و معنوی برای تقویت صادرات دارو انجام شود، خاطرنشان کرد: با انجام این مهم می توانیم برای گردش اقتصادی بهتر در صنایع داروسازی ایرانی، عرصه مصرف داروها را گسترش دهیم.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: