کد خبر: ۹۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 20
شفاآنلاین>سلامت>در حال حاضر تنها راه درمان قطعی بیماران مبتلا به سرطان خون، تالاسمی ماژور، بیماری‎های نقص ایمنی و سایر بیماری‌های وخیم خونی، پیوند سلولهای بنیادی خونساز به آنهاست. اين كار از طريق فردی که از لحاظ ژنتیکی(نه گروه خون) با بیمار مشابه باشد صورت مي پذيرد.
به گزارش شفاآنلاین،گفتنی است 30 درصد افراد بیمار از خانواده و فامیل خود فرد مشابه را پیدا می‌کنند ولی 70 درصد دیگر، در خانواده و فامیل فردی با ژنتيك مشابه را پیدا نكرده و باید از افراد غیرخویشاوند، ژنتیک مشابه را پيدا كنند و درصورت پیدا نکردن گزينه‌ای با چنين ويژگي‌هایی، جان خود را ازدست می‌دهند.

تعداد افرادی که از لحاظ ژنتیکی در جامعه انسانی باهم مشابه باشند بسیار پایین است لذا این امر مستلزم اینست که همه برای یاری رساندن به این عزیزان با گذاشتن تنها نیم ساعت از وقت‌مان و انجام یک آزمایش ساده خون، عضوی از این بانک سلول بنیادی شویم چراکه در حال حاضر تعداد جمعیت ثبت نام شده بسیار پایین است.

لازم به ذکر است زمانی که جواب آزمایش ما با فرد بیماری مشابه باشد، از سوی مرکز با ما تماس گرفته شده و اهدا در آن زمان صورت می‌گیرد و سلولهای بنیادی را از خون دریافتی گرفته می‌شود. شیوه اهدا نیز از طریق خون و مشابه اهدای خون می‌باشد.

در ایران چهار مرکز ازداوطلبین ثبت نام بعمل می آورد که در حال حاضر یکی از آنها (بانک اهدا بیمارستان شریعتی) با سیستم بانک اهداکنندگان جهانی مرتبط است و این بدین معنی است که ثبت نام در بانک اهدا بیمارستان شریعتی به منزله ثبت نام در بانک جهانی است.میزان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: