کد خبر: ۹۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 22
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>یک مطالعه جدید می‌گوید بیماران سرطانی که یک یا دو جلسه از پرتودرمانی خود را از دست می‌دهند بیشتر در معرض عود سرطان خود قرار دارند.
به گزارش شفا آنلاین،   این مطالعه هزار و 200 بیماری را در برمی‌گرفت که بین سال‌های 2007 تا 2012 از پرتودرمانی برای سرطان سر و گردن، پستان، ریه، رحم و گردنه رحم استفاده کرده بودند.

باوجودی که همه بیماران درنهایت دوره پرتودرمانی خود را به پایان رسانده بودند، اما کسانی که به‌طور متوسط یک یا دو جلسه از پرتودرمانی خود را ازدست‌داده بودند، درمانشان یک هفته به درازا کشید.

       مطابق مطالعه‌ای که به‌تازگی در ژورنال بین‌المللی Radiatio- Oncology Biology Physics به چاپ رسیده میزان برگشت سرطان به ازای از دست دادن دست‌کم دو جلسه 16 درصد و 7 درصد در مقایسه با افرادی است که جلسه‌ای را از دست نداده بودند.

       مدئر گارگ، محقق این پژوهش هنگام انتشار این خبر گفت: «این مطالعه نشان می‌دهد سلامت بیماران ما زمانی محقق می‌شود که دوره در نظر گرفته‌شده برای درمان تکمیل شود.»

       گارگ، مدیر بالینی بخش آنکولوژی تشعشعی و استاد آنکولوژی تشعشع بالینی مرکز سرطان آلبرت انیشتین در کالج آلبرت انیشتین نیویورک است.

       او در ادامه می‌گوید: «این زنگ خطری برای پزشکان و بیماران برای پایبندی به برنامه درمان توصیه شده است.»سپید
healthday
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: