کد خبر: ۹۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 19
شفا آنلاین>اجتماعی> وزیر بهداشت با دعوت از اقشار مختلف جامعه برای حضور پرشور در انتخابات اظهار کرد: اسفندماه، زمان انتخابات است و امیدوار هستیم که مردم به وصیت امام(ره) و سفارش رهبر انقلاب عمل کرده و در انتخابات ایفای نقش کنند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم افتتاحیه بیمارستان کارون گتوند اظهار کرد: حضور در انتخابات یک وظیفه دینی و ملی است.

وی ادامه داد: به فرموده امام خمینی(ره) یوم‌الله تنها 22 بهمن نیست و باید چشمانمان را باز کنیم و تا جای ممکن در خدمت مردم باشیم و در جهت رفع مشکلات آنان تلاش کنیم.

هاشمی افزود: جای خوشحالی دارد که در جمهوری اسلامی ایران برای اراده مردم سازوکاری در قالب انتخابات تعریف شده و همه مسئولان کشور از جمله مقام معظم رهبری، رییس جمهور و روسای دیگر قوا و همچنین نمایندگان مجلس به صورت وابسته و مستقیم و از طریق اعمال اراده مردم و رای آنان انتخاب می‌شوند.

کشور به 100 هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد

هاشمی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل بهداشتی و درمانی کشور، عدم توجه به بهداشت عمومی توسط دستگاه‌های بیماری‌زا است. این در حالیست که تامین سلامت در کشور به کمک همه دستگاه‌های اجرایی نیازمند است و سهم وزارت بهداشت در تامین سلامت مردم حداکثر 20 درصد و سهم سایر دستگاه‌ها 80 درصد است.

وی با بیان این‌که به عنوان مثال در استان خوزستان مجموعه نفت، صنعت فولاد و پتروشیمی همگی می‌توانند مشکلاتی ایجاد کنند و موجب بیماری شوند، افزود: حتما باید طرح‌های توسعه موجود در کشور پیوست سلامت داشته باشند.

هاشمی با اشاره به پدیده ریزگردها و تاثیر آن بر سلامت مردم اظهار کرد: در این موضوع نیز گرفتار بی‌تدبیری کشورهای منطقه و تصمیمات گذشته هستیم و بنابراین وزارت بهداشت نمی‌تواند با علت این پدیده برخورد کند و تنها به معلول آن می‌رسد. مردم نیز در خواست‌هایی دارند و این درخواست‌ ها، حق آنها است.

وی با اشاره به مشکلات ارتباط بین کادر پزشکی و مردم بیان کرد: این موضوع شامل دو بخش است؛ یک بخش آن فرهنگی است که همه رسانه‌ها و دست اندرکاران باید در جهت ارتقای فرهنگ عمومی جامعه تلاش کنند ولی متاسفانه شاهد بی‌اخلاقی‌های مداوم نسبت به بزرگان و طبقات موثر اجتماعی از جمله جامعه پزشکی بوده‌ایم.

هاشمی افزود: بخش دیگری از مشکلات این ارتباط نیز ناشی از رابطه مالی میان پزشک و بیمار است که اگر نقش بیمه در این میان درست شود، این رابطه قطع خواهد شد و مطمئن باشید که همه مردم و جامعه پزشکی نیز از آن راضی خواهند بود.

وی ادامه داد: به هر حال این دو بخش فرهنگی و مالی، رابطه بین کادر پزشکی و مردم را مخدوش کرده است. بار سیاسی نیز به آن اضافه شده است به گونه ای که رسانه ها به دلیل دسترسی کمتر به صنوف دیگر، بیشتر به گروه پزشکی دسترسی دارند و توجه می کنند.

وزیر بهداشت گفت: برخی نیز متاسفانه از التهابی که این موضوع در جامعه دارد سوءاستفاده می کنند، سریال می سازند و مطالب دیگری علیه جامعه پزشکی مطرح می کنند که این امر به نفع سلامت مردم نیست.

وی با اشاره به کمبود تخت های بیمارستانی در سطح کشور بیان کرد: در 30 سال گذشته می توانستیم تخت های مورد نیاز در کشور را بسازیم و تخت های فرسوده را جایگزین کنیم ولی این کار عملی نشد.

هاشمی ادامه داد: سالانه 1600 تا 2000 تخت تحویل می شود و امیدوار هستیم که با برنامه های پیش رو ظرف هشت سال آینده بتوان کمبودها رفع کرد چرا که کشور به 100 هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به پروژه های درمانی در خوزستان گفت: در دو شهر شوش و شوشتر ساخت بیمارستان آغاز شده ولی سرعت مطلوبی ندارد و باید تلاش کرد که ظرف دو سال کار ساخت این بیمارستانها پایان یابد. همچنین در دزفول کار بیمارستان 400 تختخوابی آغاز شده است.

وی با اشاره به وضعیت طرح تحول سلامت در استان خوزستان گفت: متاسفانه در استان به علت کمبودهای شدید آغاز کار با مشکلات بسیاری مواجه بود. با این حال باید انصاف داشت و دید تیمی که حضور داشتند به چه صورت به وظایف خود عمل کردند که از نظر من خوب عمل کردند.

وزیر بهداشت با بیان این که گتوند با حدود 70 هزار جمعیت، تازه امروز مجهز به بیمارستان و تجهیزات شده است، ادامه داد: همچنین اگر زیر ساخت‌های مناسب تر، عدم کمبود تخت های بیمارستانی و عدم فرسودگی در خوزستان وجود داشت، اجرای این طرح با رضایت بیشتری همراه بود. در مجموع طرح تحول سلامت بسیار خوب اجرا شده ولی کمبودها نیز قابل توجه است.

وزیر بهداشت: در دستگاه بهداشت و درمان باید خود را جای بیمار بگذاریم

وزیر بهداشت در مراسم افتتاحیه بیمارستان کارون شهرستان گتوند نیز در سخنانی با تاکید بر لزوم توجه کادر بهداشت و درمان به مراجعه‌کنندگان مراکز درمانی گفت: افراد در بدترین شرایط زندگی خود به دستگاه بهداشت و درمان مراجعه می‌کنند بنابراین باید خود را جای بیمار بگذاریم و انتظاری که آنان از ما دارند را انجام دهیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه امروز با افتتاح بیمارستان 32 تخت‌خوابی گتوند بخشی از مشکلات این شهرستان حل خواهد شد. مدت ساخت این بیمارستان بسیار طولانی بوده و از آغاز ساخت تا افتتاح این بیمارستان پنج مسئول تعویض شده است که نشان‌دهنده این است که کار بهداشت و درمان در گتوند به آسانی نیست.

وزیر بهداشت اظهار کرد: انتظار می‌رود خدمت‌گذاری به مردم که از اکنون توسط کادر پزشکی و پرستاران و مدیریت بیمارستان و کادر خدماتی آغاز شده است، به خوبی انجام شود و رضایتمندی مردم مدنظر آنان باشد.

وی افزود: دستگاه بهداشت و درمان با سایر دستگاه‌ها بسیار متفاوت است، افراد در بدترین شرایط زندگی خود به این دستگاه مراجعه می‌کنند و انتظار دارند که از نگهبانان درب بیمارستان تا پزشک ارشد و مدیر بیمارستان به آنان توجه کنند. بنابراین باید خود را جای بیمار بگذاریم و انتظاری که آنان از ما دارند را انجام دهیم.

هاشمی بیان کرد: در بیمارستان کارون گتوند، تجهیزات و امکانات به تعداد و تنوع مورد نیاز با تلاش همکاران فراهم شده و امیدوار هستیم که حداکثر بهره‌مندی در جهت رضایت مردم انجام شود.

وی عنوان کرد: در شرایطی که دولت به شدت در مسایل اقتصادی گرفتار است، مشکلات در کوتاه‌مدت حل نخواهد شد و در این شرایط، صبر کلید همه خوشبختی‌ها است.

وزیر بهداشت ادامه داد: مردم گتوند باور داشته باشند که همه توجه ها معطوف مشکلات آنان و تلاش در جهت رفع مشکلات است. به تدریج سایر مطالبات نیز از جمله آمبولانس برای بیمارستان تهیه خواهد شد. مشکل سی تی اسکن شوشتر نیز رفع خواهد شد.

وی بیان کرد: به دلیل پرهزینه بودن خدمات پزشکی نمی‌توان در تمام شهرهای کشور سی تی اسکن و انواع پزشکان و متخصصان را داشت، با این حال دستگاه‌های پزشکی تقریبا هر سه یا چهار سال یک‌بار تعویض می‌شوند که در هیچ جای دنیا این‌گونه نیست.

بیمارستان 32 تختخوابی کارون گتوند با صرف 10 میلیارد تومان اعتبار پس از 5 سال از آغاز پروژه، به بهره‌برداری رسید.

همچنین وزیر بهداشت در جریان سفر به گتوند، در آرامگاه قیصر امین‌پور، شاعر فقید کشور حضور یافت و نیز با حضور بر مزار شهدای گمنام شهرستان گتوند، با قرائت فاتحه به شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

بازدید وزیر بهداشت از مراکز درمانی حاشیه اهواز و سوسنگرد

وزیر بهداشت در ادامه سفر خود به خوزستان از مراکز درمانی حاشیه اهواز و همچنین سوسنگرد بازدید و مرکز سلامت شماره 6 منطقه عین 2 در حاشیه شهر اهواز را افتتاح کرد.

وزیر بهداشت همچنین از بیمارستان نیمه کاره 128 تختخوابی شهدای صنعت نفت دشت آزادگان نیز بازدید کرد؛ ادامه کار ساخت این بیمارستان را دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز متقبل شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: