کد خبر: ۹۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 18
شفا آنلاین>اجتماعی> وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم توجه کادر بهداشت و درمان به مراجعه‌کنندگان مراکز درمانی، گفت: افراد در بدترین شرایط زندگی خود به دستگاه بهداشت و درمان مراجعه می‌کنند. بنابراین باید خود را جای بیمار بگذاریم و انتظاری که آنان از ما دارند را انجام دهیم.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید حسن هاشمی در سفر خود به خوزستان و در مراسم افتتاحیه بیمارستان کارون شهرستان گتوند، به یکی از سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه یوم‌الله تنها 22 بهمن نیست. بنابراین باید چشمانمان را باز کنیم، تا جای ممکن در خدمت مردم باشیم و در جهت رفع مشکلات آنان تلاش کنیم، اشاره کرد و گفت: جای خوشحالی دارد که در جمهوری اسلامی ایران برای اراده مردم سازوکاری در قالب انتخابات تعریف شده و همه مسئولان کشور از جمله رهبری، رییس جمهور و روسای دیگر قوا و همچنین نمایندگان مجلس به صورت وابسته و مستقیم و از طریق اعمال اراده مردم و رای آنان انتخاب می‌شوند.

هاشمی با بیان این که حضور در انتخابات یک وظیفه دینی و ملی است، افزود: بهمن ماه فصل انتخابات است و امیدواریم که مردم به وصیت امام (ره) و سفارش رهبر انقلاب عمل کرده و در انتخابات ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به افتتاح "بیمارستان کارون" در شهرستان گتوند، گفت: خوشبختانه امروز با افتتاح بیمارستان 32 تخت‌خوابی گتوند بخشی از مشکلات این شهرستان حل می‌شود. مدت ساخت این بیمارستان بسیار طولانی بوده است و از آغاز ساخت تا افتتاح این بیمارستان پنج مسئول تعویض شده است که نشان‌دهنده این است که انجام کار بهداشت و درمان در گتوند آسان نیست.

وزیر بهداشت ادامه داد: انتظار می‌رود خدمت‌گذاری به مردم که از اکنون توسط کادر پزشکی، پرستاران، مدیریت بیمارستان و کادر خدماتی آغاز شده است، به خوبی انجام شود و رضایتمندی مردم مدنظر آنان باشد. دستگاه بهداشت و درمان با سایر دستگاه‌ها بسیار متفاوت است، چرا که افراد در بدترین شرایط زندگی خود به این دستگاه مراجعه می‌کنند و انتظار دارند که از نگهبانان درب بیمارستان تا پزشک ارشد و مدیر بیمارستان به آنان توجه کنند. بنابراین باید خود را جای بیمار بگذاریم و انتظاری که آنان از ما دارند را انجام دهیم.

هاشمی با بیان اینکه در بیمارستان کارون شهرستان گتوند، تجهیزات و امکانات به تعداد و تنوع مورد نیاز با تلاش همکاران فراهم شده است، اظهار کرد: بر این اساس امیدواریم که حداکثر بهره‌مندی در جهت رضایت مردم در این بیمارستان انجام شود. در شرایطی که دولت به شدت در مسایل اقتصادی گرفتار است، مشکلات در کوتاه‌مدت حل نخواهد شد و در این شرایط، صبر، کلید همه خوشبختی‌ها است.

وزیر بهداشت همچنین گفت: مردم شهرستان گتوند باور داشته باشند که همه توجه معطوف به مشکلات آنها و تلاش در جهت رفع مشکلات است. در این راستا به تدریج سایر مطالبات نیز از جمله آمبولانس برای بیمارستان تهیه می‌شود و مشکل سی‌تی‌اسکن شوشتر نیز رفع خواهد شد.

هاشمی به پر هزینه بودن خدمات پزشکی اشاره و اظهار کرد: به این دلیل نمی‌توان در تمام شهرهای کشور سی‌تی‌اسکن و انواع پزشکان و متخصصان را قرار داد. با این حال دستگاه‌های پزشکی تقریبا هر سه یا چهار سال یک‌بار تعویض می‌شوند که در هیچ جای دنیا این‌گونه نیست.

گفتنی است که بیمارستان 32 تختخوابی "کارون" در شهرستان گتوند با صرف 10 میلیارد تومان اعتبار پس از پنج سال از آغاز پروژه، امروز به بهره‌برداری رسید.

وزیر بهداشت در جریان سفر به شهرستان گتوند، در آرامگاه قیصر امین‌پور، شاعر فقید کشور حضور یافت و نیز با حضور بر مزار شهدای گمنام این شهرستان، با قرائت فاتحه به شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: