کد خبر: ۹۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 19
دبیر انجمن اورولوژی ایران درآستانه روزملی سلامت مردان هشدارداد:
شفاآنلاین :دبیر انجمن اورولوژی ایران گفت:پیشگیری از سرطان پروستات در مردان ،سرطان بیضه درپسران جوان، سرطان مثانه و کلیه درزنان و مردان باید به دقت مورد توجه همگان قرارگیرد.

به گزارش شفاآنلاین دکتر محمدرضا نوروزی درآستانه برگزاری روزملی سلامت مردان-ششم اسفند- ضمن اعلام این مطلب به خبرنگارتسنیم افزود: سرطان های دستگاه ادراری به ویژه سرطان پروستات از سرطان های بدون علامت به شمار می رود و تنها با آگاهی بخشی به افراد، انجام تست های آزمایشگاهی هنگام مراجعه به پزشک به خصوص تست PSA و لمس فیزیکی و سرانجام نمونه برداری قابل کشف است.

وی ادامه داد:با تشخیص زودرس، سرطان پروستات قابل درمان است حال اگر افراد به علت عدم وجود علامت به پزشک دیر مراجعه کنند نیز امکان دارد که سرطان در بدن آنها پخش شده باشد و امکان درمان قطعی نیز وجود نداشته باشد.

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار خاطرنشان کرد: بنابراین علامت نداشتن نشانه بیماری نداشتن نیست؛گاهی بیماری هایی نظیر سرطان پروستات فقط به دنبال چکاپ کشف می شود و در خانواده هایی که سرطان پروستات در آنها وجود داشته باشد مانند پدر یا برادرعدم اهمال در چکاپ های مرتب نیز الزامی است.


رئیس مرکزتحقیقات سرطان مجاری ادرار و دستگاه تناسلی دانشگاه علوم پزشکی تهران
ادامه داد: از دیگر سرطان های شایع در مردان سرطان بیضه است که در پسران جوان دیده می شود .این بیماری نیزکم علامت است و تنها با بزرگ شدن بیضه نمایان می شود. بنابراین اگر پسرجوانی در سنین بین 15تا 20سالگی بدون درد اندازه بیضه اش بزرگ شد بهتر است سریع به پزشک مراجعه کند زیرا امکان دارد نشانه شروع سرطان بیضه باشد.

مشاور وزیربهداشت هشدار داد: بعضی از سرطان ها وابسته به عادت ها هستند برای نمونه سرطان مثانه و ریه در افراد سیگاری بیشتر دیده می شود.

وی افزود: وجود خون در ادرارنیزازمسایلی است که نیازمند مراجعه به پزشک و بررسی های لازم در جهت تشخیص یا رد سرطان مثانه است.
دکترنوروزی درپایان بااشاره به برنامه های انجمن اورولوژی ایران برای روزملی سلامت مردان ،ازمردان خواست دراین روزبامراجعه به مراکزدرمانی انجمن بیماران کلیوی ایران درسراسرکشور وبیمارستان هاومراکزی که اسامی شان درسایت انجمن اورولوژی قابل مشاهده خواهد بود نسبت به بررسی وضعیت سلامت شان ومعاینه توسط اورولوژیست ها اقدام نمایند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: