کد خبر: ۹۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 17
شفا آنلاین>سلامت>مسواک برقی پدیده‌ای منحصر به فرد در حفظ سلامت دندان‌ها است اما همین وسیله در صورت استفاده ناصحیح می‌تواند به قاتل دندان‌ها مبدل شود.

به گزارش شفا آنلاین،پژوهشگران هشدار می‌دهند استفاده اشتباه از مسواک برقی نه تنها اثرات سلامتی ایجاد نمی‌کند بلکه حتی می‌تواند باعث آسیب رسیدن به دندان‌ها، مینای دندانی، لثه‌ها و بروز مشکلات شدید دهان و دندان شود.

گفتنی است، دندان‌پزشکان انگلیسی اعتقاد دارند اغلب مردم به اشتباه از مسواک برقی استفاده می‌کنند و این کار باعث‌ آسیب به دندان‌های آنها می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، عموم مردم مانند مسواک دستی از مسواک برقی استفاده می‌کنند و آن را به شدت بر روی دندان‌های خود حرکت می‌دهند که این کار موجب می‌شود مینای دندان‌ها به شدت آسیب ببیند. 

در جدیدترین تحقیقات که در مجله بالینی پریودنتولوژی نیز به چاپ رسیده است پزشکان استفاده از مسواک برقی را منوط به یادگیری نحوه استفاده از آن دانسته‌اند در غیر این صورت این وسیله می‌تواند حتی منجر به ناراحتی لثه و افتادگی دندان‌ها شود.

یکی از اشتباهات عموم مردم عدم مطالعه دفترچه آموزش نحوه مسواک زدن با این وسیله و قرار ندادن آن در زاویه 45 درجه نسبت به دندان‌ها است.

پژوهشگران به این اساس به افرادی که پس از استفاده از مسواک برقی با مشکلات دهان و دندان مواجه می‌شوند توصیه می‌کنند از مسواک عادی استفاده کنند تا مشکل التهاب دندان‌ها و لثه آن فروکش کند.

فشار شدید برس مسواک برقی به دندان‌ها و لثه‌ها باعث پارگی لثه‌ و خراش‌ مینای دندان در صورت استفاده غیر اصولی از این وسیله می‌شود.

استفاده از مسواک دستی مزایای خاصی از جمله دارا بودن برس نرم و قابل انعطاف و نیز توانایی ورود بین شیارهای لثه و دندان را دارد.

دندان‌پزشکی توصیه اکید می‌کنند والدین هرگز برای تمیز کردن دندان‌های کودکان خود به آنها مسواک برقی ندهند و افراد تا زمان بزرگسالی بهتر است که از مسواک دستی استفاده کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: